In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

maandag, februari 19, 2007

Joris viert Fasching en Sabine is gelukkig

De eerste dag na de vakantie en het was al meteen feest bij Joris op school.
Dus vanochtend werd Joris omgetoverd tot piraat. Wel een ondeugende hoor.


Op school moest hij eerst weer even wennen aan al die verklede mensen, maar uiteindelijk vond hij het toch wel leuk. Vriend Jan had toevallig dezelfde outfit aan (maar hoe een hoed, een ander truitje en schmink het er toch volledig anders uit kunnen laten zien). Juf Martina was een madeliefje en juf Catharina (ook wel Nieding Cathi genoemd, want haar familie is van Gasthof Nieding, erg gevaarlijk om tegen te komen in de kroeg, want ze deelt steeds williams-birnen schnaps uit en daar wordt je heeeel ziek van) was ook een piraat.


Tussen de middag hoefde Joris niet meer te eten, want hij had op school al lekker gedronken, Faschings-krapfen gegeten en ook nog Faschings-gutti´s (snoep dus).

Sabine kwam vandaag thuis met haar rapport. 3x een 2 en de rest 1-en. Ze was zelf natuurlijk weer niet tevreden, maar wij lekker wel.

Verder ontzettend druk gehad vandaag. Ik heb de bovenwoning opgeruimd en schoongemaakt, want donderdag komt de nicht van de buuv dus die wil ook wel graag in een opgeruimde woning denk ik zo.
Paul ook de hele ochtend onderweg naar klanten. Het leek een relatief rustige ochtend te worden, maar hij was nog niet onderweg of er kwamen alweer 2 noodoproepen binnen waarvan 1 van de burgemeester. Z´n werkpc deed niets meer, tja dat is natuurlijk een kleine ramp dus op stel een sprong die kant op gegaan.

Vanmiddag moest Paul natuurlijk weer draaien (ging vandaag helemaal niet lekker, er kwamen amper gasten en degenen die kwamen, bleven niet lang en hingen maar wat aan de bar. Paul kreeg de stemming er niet in en was daardoor ook niet echt blij toen ik ´m op kwam halen) en ik ben met de kinderen naar Wörgl gegaan.
Sabine zit sinds vandaag bij een groepje kinderen die samen creatief bezig zijn. Tekenen, vertellen, toneelspelen. Ze voelt zich er hartstikke goed thuis en vertelde toen ik haar weer op kwam halen dat ze zich helemaal gelukkig voelde. Dat is mooi om te horen, daarvoor rijd ik graag een half uur heen en weer terug.
Joris en ik hebben in de tussentijd de Hofer onveilig gemaakt en onszelf weer wat lekkers gekocht :)

Ter hoogte van Westendorf werd ik door Christoph opgebeld dat er een probleem was met iemand z´n internet op de camping, dus nadat ik de kinderen thuis had afgezet, ben ik daar heen gereden. Was gelukkig binnen 2 minuten opgelost dus de mensen konden weer verder en ik kon naar huis om de oven aan te zetten. Daarna meteen Paul opgehaald, want niets loos betekent vroeg naar huis.
Heerlijk zitten jausen. Onze vrienden hadden een halve koelkast vol met vleesbeleg en kaas enz. achtergelaten dus met een warm broodje erbij helemaal toppie als avondeten.

Nog even lekker met de kinderen geknuffeld, toen moest Paul weer door naar de volgende klant en heb ik de kinderen in bed gelegd. Per slot van rekening is het morgen ook weer op tijd dag. Sabine heeft morgen Fasching op school dus die moet ´s ochtends ook verkleed en geschminkt worden. Vanaf 10 uur heeft de hele volksschule dan feest in het Pfarrhoff en jullie mogen raden wie er voor de kinderen als DJ optreedt.....