In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, maart 07, 2007

sleutels

Gisteren was weer een razend drukke dag. Paul is de hele dag bij of voor klanten bezig geweest totdat hij weer moest gaan plaatjes draaien.
Zelf ben ik ´s ochtends ook flink bezig geweest en na het middageten ´eventjes´ gaan liggen omdat ik te moe was om uit m´n ogen te kijken. Goed, ik werd dus om half vijf door een sms-je van Paul wakker gepiept... Misschien toch nog een klein griepje onder de leden.

De kinderen hadden zich ondertussen prima vermaakt met het maken van een sportparcours in de kelder. Om 6 uur lekker een broodje met overgebleven gehaktbal gegeten, waarna ik naar de papalapub ben gereden om Paul de auto te brengen. Hij moest na het draaien namelijk meteen door naar een klant en de auto stond nog thuis.
Het was megavol en gezellig in de pub, dus ik ben ook nog even een half uurtje gebleven. Daarna hoogste tijd om weer naar huis te gaan, per slot van rekening moesten de kinderen ook weer hun bedje in.

Paul kwam uiteindelijk om kwart over negen al thuis, met een heerlijke turkse durum (hoop dat ik het zo goed schrijf). Dat is zo´n opgerolde turkse pizza met sla, vlees en saus. Hij had namelijk nog steeds niet gegeten en verrekte van de honger. Dus ik mocht lekker een halfje mee-eten want hij had 2 van die dingen mee.
Toen heeft Paul nog even zitten werken en ontspannen, waarna het om elf uur toch echt weer bedjestijd was.

Vanochtend om 7 uur belde alweer een klant van Paul of hij met spoed langs kon komen, dus die was ook om kwart voor acht alweer onderweg terwijl ik de kinderen naar school bracht en even langs de camping ging om de zender van de saunahut een reset te geven.
Wij waren een poosje geleden al eens daar naartoe geweest en hadden toen de sleutels meegekregen. Paul had die de volgende dag aan Christoph teruggegeven, maar volgens Christoph was dat niet zo. Nou ja, gelukkig had Paul al een sleutel na laten maken dus geen giga ramp. Tot vandaag...... die sleutel was de verkeerde dus we konden de hut niet meer in!
Thuisgekomen alles weer helemaal nagezocht. Alle jassen, de hele auto ondersteboven enz. enz. Niets gevonden. Christoph kwaad natuurlijk en wij ook boos, want tja we dachten allebei dat de ander de sleutels had kwijtgemaakt.

Ik wilde de consequenties nog even met Christoph doorspreken. Beiden schuld, beiden betalen dachten wij. Daar wilde hij niets van weten, hij zou alles wel alleen betalen. Lief, maar ik vond het niet leuk.
Jullie voelen ´m al aankomen denk ik.....
Ik ging nog even langs Kaufmann om zo´n vloerwisser te halen. Was allemaal weer gezellig daarzo en ik wilde eigenlijk net weggaan met m´n nieuwe aanwinst toen Doris vroeg of die sleutels bij de kassa van mij waren....... Ik kon d´r wel om haar nek vliegen. De saunasleutels! Paul had ze bij het namaken daar laten liggen met z´n suffe kop. Ik meteen allebei de mannen opgebeld om ze het nieuws te melden en vervolgens door naar de camping gelopen om de zender een reset te geven en de sleutels bij de rechtmatige eigenaar terug te bezorgen.
Hij was nog wel een beetje boos door alle stress, maar goed, we kijken mekaar weer aan zullen we maar zeggen.

Verder moet ik zodadelijk alweer langs buurman Anatol om hem te helpen met z´n computer. Pfffff, helemaal geen zin, maar goed, het moet maar weer.
In de tussentijd alleen nog even bedenken wat we vandaag moeten eten. Ik denk maar een eenvoudige stamppot ofzo. De simpele dingen gaan er momenteel goed in bij de familie en ik heb even niet zoveel inspiratie.