In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, maart 06, 2007

Achterstallig onderhoud

Dat krijg je als de dagen voorbij vliegen, dan ben je weer eens veel te laat met het loggen.

Om te beginnen nog maar even een kort verslagje van Joris zijn verjaardag.
De taart voor school was helemaal opgegaan en ze hadden het allemaal fantastisch gevonden.
Paul en ik waren nog naar Wörgl geweest om nog even wat bij de Media Markt te kopen voor de zaak, maar vooral om nog snel een spelletje voor Joris te kopen. Geslaagd weer snel terug naar huis, waar het toen alweer tijd was om aan het eten te beginnen. Gelukkig brood, want tja, ´s avonds uit eten is genoeg warm hoor. Joris wilde graag van die kleine, witte grillworstjes op z´n brood dus dat hebben we dan ook gegeten.
Na het eten zijn de kinderen gaan spelen en heb ik me op het afmaken van de taart voor ´s avonds geworpen. Ik vond ook deze goed gelukt, al zeg ik het zelf:


Voor we het wisten, was het voor Paul alweer tijd om DJ te spelen. Dus met z´n allen naar de Papalapub, waar we ook de rest van de familie troffen.
Volgens Chris moesten we toch echt feestmutsen op en daar wij de flauwste niet zijn, hebben we die ook meteen opgezet.


Joris werd door Chris als een soort van alternatieve kerstboom opgetuigd, wat Joris heel lief toeliet:

maar dat kan ook komen omdat Manon het zo mooi vond :)

Ook op zijn verjaardag wilde Joris natuurlijk graag een spelletje biljart spelen, waar Sabine natuurlijk ook graag aan meedeed.


De zwarte pruik met hoed deed het ook goed bij de familie. De foto van Gonnie is een beetje vaag, maar dit is dan ook de enige keer dat je haar met een biertje (nou ja, eigenlijk Radler) ziet:




Ook was er nog een 40-jarig huwelijksfeest te vieren, dus dubbelgezellig:


Verder lekker veel volk, dus jammer dat we dit keer vroeg weg moesten:


Tien voor half zes kwam DJ Gerry binnen hobbelen om over te nemen. Dus toen zijn we naar de camping gereden, want we gingen eten in de Brixner Stube. Eerst kwam Christoph nog even snel langs om Joris te feliciteren. Joris helemaal blij daarmee.
Verder had Anneke het hartstikke gezellig gemaakt met slingers, ballonnen en natuurlijk een versierde stoel.


Verder werd Joris ook nog flink verwend met allerlei kadootjes, zodat hij echt een goed verjaardagsgevoel had.
Naast de familie waren ook vrienden Marco en Nick gekomen om gezellig met ons mee te vieren. Nick vond de soep van Anneke ook erg lekker (en dat is de soep ook echt):


Als toetje koffie/thee met taart gegeten en toen was het alweer voorbij. Joris en Sabine vonden het allebei wel heel erg jammer dat nichtje Manon de volgende ochtend alweer naar huis moest.



De volgende ochtend uitgeslapen en daarna naar de camping om bij de caravan van opa en oma afscheid te nemen van Frans, Diana en Manon. Wij vonden het superleuk dat ze zijn geweest in ieder geval.

Toen weer snel aan het werk, want dat lag er ook nog. Paul had gehoopt dat hij vrij kon zijn, maar helaas ging dat niet. Daar baalde hij echt ontzettend van en ik was er ook niet blij mee.
Ik ben nog bezig geweest met internetklanten op de camping en natuurlijk ook thuis. Was ook voor mij nog heel wat werk. De kinderen hebben zichzelf heerlijk vermaakt met het spelen van spelletjes tegen mekaar op de Nintendo.

´s Avonds moesten Paul en ik nog even bij de buren langs. Raar hoor om nog met de buurman over zaken als huur te moeten praten, terwijl hij hier al lang niet meer woont. Voelt heel vreemd aan.
Daar Paul niet hoefde te draaien, zijn we rond half tien eindelijk weer eens met z´n tweetjes naar Tresor gegaan. En daar was het ontzettend gezellig.
Paul heeft heel gezellig met klanten/vrienden zitten praten en naast mij kwamen toevallig de Nieding-meiden binnenvallen. Tja, dat werd natuurlijk weer veel kletsen en drinken. Gelukkig hoefde ik geen perenschnaps te drinken dit keer. Het was wel iets sterks met een laagje baileys koffielikeur erover. Nu houd ik niet van koffie, maar die likeur is in zo´n kleine hoeveelheid prima te drinken.
Uiteindelijk gingen onze vrienden rond half 1 weer weg. Toen zijn wij ook nog even naar de Papalapub gereden om te kijken of het daar gezellig was. En jawel, ook daar hartstikke leuk.
Vriendje Andi was er eindelijk weer dus ik kon na al die weken tenminste weer eens knuffelen :) (hihi) Paul heeft met allerlei mensen staan nagelen.
Ik heb eerst gezellig met Ria (de vriendin van DJ Gerry en bij ons ook bekend als serveerster bij pizzeria Massimo) zitten kletsen. Daarna nog een tijd met Christoph staan ouwedeuren.
Uiteindelijk zijn we tegen een uur of 3 naar huis gegaan.

Zondag moesten we ook weer aan de slag, er lag nog een hoop werk. ´s Middags moest Paul weer DJ spelen. Verder die dag eigenlijk weinig gebeurd.

Maandag natuurlijk ook weer vroeg op vanwege de kinderen die naar school moesten en natuurlijk het werk dat gewoon maar door blijft gaan. Allebei er hard tegenaan gegaan.
´s Middags nog even met Chris gepraat dat het voor Paul zakelijk gezien eigenlijk niet meer te doen is om DJ te spelen. Er blijven gewoon zaken liggen en dat is niet goed. Chris kon het goed begrijpen en heeft al gezegd dat als het niet gaat, het dan niet gaat. Paul heeft deze week in ieder geval de vrijdagmiddag vrij. Volgende week hebben ze sowieso geen DJ meer nodig door de week. Het seizoen is dan gewoon afgelopen. Dan heeft hij hooguit nog iemand in het weekend nodig en dat gaat wel lukken, dat is voor ons over het algemeen geen probleem.

Ik ben met de kinderen gistermiddag nog naar Wörgl geweest voor Sabine haar crea groepje. Ze vindt het zo leuk. Ik vind het dan wel hoogst irritant dat ik twee uur onderweg ben met voor mij eigenlijk niets nuttigs of interessants, maar het glunderende koppie van die meid van me maakt het wel weer goed.
Op de terugweg bij Paul gestopt, want de afgelopen weken was hij vrij vaak om 6 uur klaar omdat er niets loos was. Wat schertst mijn verbazing....hartstikke vol en supergezellig. Dus de kinderen en ik zijn gewoon tot 7 uur gebleven.
Joris en Sabine waren wel op om 7 uur, dus toen zijn we snel naar huis gegaan om wat te eten en de kinders in bed te stoppen.
Ik had ´s avonds nog een afspraak op de camping om mensen te helpen met internet (tja, slechte kaart in de pc, dan wil het niet zo). Na ze aan een betere kaart en daarmee een betere verbinding geholpen te hebben weer snel naar huis. Paul was daar ook nog hard aan het werk om een laptop van een zakelijk klant af te maken. Toen heb ik de berg strijk nog weggewerkt en daarna was het voor mij gelukkig klaar. Paul heeft nog tot een uur of 11 zitten werken, maar toen was het dan ook gelukkig geregeld voor de klant. Die kwam vanochtend om iets na 7 uur de laptop alweer ophalen, dus speling hadden we ook niet.

Vanochtend stond Paul om 8 uur ook alweer bij de eerste klant en ik ben naar de camping gereden om Jan en Bep gedag te gaan zeggen. Ik wist dat ze vandaag zouden vertrekken, maar niet hoe laat. Ik vond het dan ook erg jammer dat ze er al niet meer waren, want we kenden mekaar toch ook al een tijdje.

Verder ziet het er vandaag weer uit als een drukke dag. Maar wel 1 met prachtig mooi weer. Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, lieve mensen, kom maar gauw..