In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, maart 13, 2007

weer veel gebeurd

in de laatste dagen. Vooral een hoop dingen die zodanig privé zijn dat ik ze niet op de log ga zetten, maar waardoor ik niet aan loggen ben toegekomen :)

Vrijdag was in ieder geval een relatief rustige dag voor ons. Paul hoefde geen apres ski meer te draaien en de kinderen gingen in de loop van de middag naar opa en oma. Kinderen mochten daar gezellig een nachtje overblijven, wat ze natuurlijk fantastisch vonden. Zaterdag wilden ze ook alweer blijven slapen, maar opa en oma vinden dat natuurlijk niet altijd goed (het blijft toch een beetje krap in een caravan).
Wij moesten zelf vrijdagavond eerst langs een klant in Wörgl, toen daar in een restaurant gaan eten. De Tiroler uhhhhh, stik hoe heet het nu ook alweer. Ligt in ieder geval aan de doorgaande straat en moet een van de beste restaurants daar zijn.
Ik vond het in ieder geval goed eten. Had een trio genomen van spinatknödel (zo´n broodbal met spinazie), kaspressknödel(brood met kaas door mekaar gekneed en gekookt) en schlusskrapfen (zo´n envelopje ook weer gevuld met kaas). Daarbij een lekkere salade en ik zat wel weer vol.
Paul had een boeuf bourguignon genomen. Was wel lekker, maar de prijs was enigszins aan de hoge kant voor de hoeveelheid die hij daarvoor voorgeschoteld kreeg. Wel erg gezellig weer met z´n tweetjes moet ik zeggen.
Daarna nog langs de papalapub, waar we een heel gezellig avondje hebben gehad. Toen langs tresor om nog even een tosti te eten (tja we hadden weer honger) en even wat te kletsen.
Volgende ochtend was ik alweer om 9 uur op de camping om de kinderen op te halen, want opa en oma wilden graag op tijd gaan skiën. Een gezellig zaterdag met z´n viertjes gehad. Paul had maar een halve dag werk staan, dus we hadden fijn tijd voor mekaar.
Zaterdagavond had ik met iemand afgesproken, dus zaten we weer in de pub. Daar erg gelachen met een nederlander die liep op te scheppen dat hij de spijker er wel in 2 keer had ingeslagen. Nou, daar was niets meer van te merken zullen we maar zeggen :)
Heel gezellig zitten kletsen met Charlotte en gek gedaan, gelachen, gedanst en genagelt met mijn knuffelvriendje Andi. Andi zei op een bepaald moment nog tegen me: Petra, ik vind het met jou altijd zo gezellig, je bent zo lekker gek :)
Kijk, dat vind ik van Andi nu ook, haha.

Verder staat onze agenda voor de komende tijd alweer aardig in het teken van feesten.
8 april moeten we naar het Feuerwehrball en 21 april naar het Jungbauernball. Het feestseizoen gaat weer beginnen!

Zondag heeft Paul eerst weer gewerkt en daarna zijn we met z´n allen de berg opgereden naar Gasthof Nieding. Eindelijk eens tijd om daar een hapje te gaan eten.
We waren ook nog niet gearriveerd toen we al werden geroepen: Heee familie Leyten, zijn jullie er eindelijk! Dat was Hanna die uit het keukenraam stond te loeren wie er aankwamen :) Natuurlijk moesten we de keuken inkomen om een glaasje te drinken, gelukkig hielden we het er bij 1, meer hadden we geen van tweeën zin in. Helaas vergeten om het fototoestel mee te nemen. Dat moet eigenlijk wel, want ik heb afgesproken dat ik op 15 juni een taart klaar heb van het Gasthof. Een van de broers (ze zijn met 7 kinderen) wordt dan 40 (een rond getal dus feest) en daar wilden ze graag iets origineels voor hebben. En ik vind het wel een uitdaging om eens een keer een heel Gasthof na te maken. Ik kan al het een en ander aan voorwerk doen, want ze willen broerlief er als poppetje bij hebben en er moet persé een koe komen.
Verder heb ik al gezien dat er het een en ander aan schoorstenen en pijpen op het dak zit en zo´n dakklok. Allemaal redelijk arbeidsintensief, dus fijn om vooraf te kunnen maken. Dat gaat echt een flink project worden, heb er zin in. Maar goed, binnenkort dus nog een keer langs om foto´s te maken en enigszins uit te meten. Ik moet maar eens aan Katharina vragen wanneer die broer er niet is, dan kunnen we even rustig praten over hoe en wat.

Toen was het alweer maandag en mocht iedereen weer aan z´n dagelijkse bezigheden. Tja dat moet per slot van rekening ook gebeuren en vinden we ook niet erg hoor.
Na het middageten zijn we heerlijk buiten gaan zitten. Het weer is hier prachtig. Nu schijnt ook alweer de hele dag de zon en gisteren ook heel veel buiten doorgebracht.
Gistermiddag weer met z´n allen naar Wörgl (Paul had geen afspraak dus kon ook een keer gezellig mee) en daar de auto maar weer volgegooid met benzine (scheelt momenteel 8 cent per liter met Brixen) en een berg boodschappen.
Ik ga zodadelijk maar eens kijken wat ik voor eten ga maken, want het is alweer kwart over elf.
Zelf heb ik wel zin in gevulde flappen dus dat zal het dan wel gaan worden denk ik zo. Van gisteren heb ik nog sauerschopf over en wat groenten. Als ik van het vlees gehakt draai, nog wat extra groenten erbij en een salade, dan hebben wij weer wat lekkers.

Morgen komt er weer een logje met foto´s. Dan begint de bouw van het Feriendorf bij de camping en dat vind ik eigenlijk ook wel leuk om bij te houden. Bij de tunnel gebeurd op dit moment niet veel zichtbaars, dus dat worden 1 of 2 foto´s en daar houdt het dan weer mee op.

Tot morgen!