In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, mei 11, 2007

700e logje

Ik zag tot mijn verbazing dat ik vandaag mijn 700e logje schrijf. Eigenlijk moeten we dat natuurlijk vieren :) Maar helaas, geen lokaal meer open hierzo. Het dorp is echt uitgestorven, dus een colaatje halen zit er niet in. Jammer, want ook thuis is er op dit moment geen fris meer aanwezig.

Vanochtend eerst Joris naar school gebracht. Sabine zei dat ze helemaal niet lekker was en het gevoel had dat ze moest spugen, dus die hebben we maar thuis gehouden. Was natuurlijk helemaal fout, want ze was haar bed nog niet uit of wilde yoga oefeningen gaan doen en dan het liefst degenen waarbij ze op haar hoofd moest staan.... We hebben dus al gezegd dat ze dit niet meer moet doen, want dat we haar anders nooit meer geloven als ze zegt dat ze niet lekker is.

Toen ben ik de afwasmachine maar weer eens uit gaan ruimen, was in de machine, strijk doen, post doornemen, wat zaken opruimen, op Paul mopperen dat hij weer alles achter zich laat slingeren, administratie gedaan. Tja, er moest weer eens gecontroleerd gaan worden of iedereen wel betaald heeft, dat hadden we sinds eind januari al niet meer gedaan dus hoogste tijd. Valt erg mee, maar 1 iemand die vergeten is z´n rekening te betalen en 1 die het nodig vond om zichzelf een korting te verlenen. Daar gaan we morgen even rustig voor zitten om een betalingsherinnering te schrijven. Ik heb al tegen Paul gezegd dat ik dat voortaan elke week wil doen. Zitten om rekeningen te schrijven en te controleren. Paul heeft een ongelooflijke antipathie tegen rekeningen schrijven, vind op de een of andere manier geloof ik dat hij het geld niet waard is. Nou, de mensen vinden dat wel en ik ook, dus die rekeningen moeten gewoon geschreven worden, zin of niet. We moeten per slot van rekening toch ergens van eten en sinds ik niet meer voor een andere baas werk, komt er van mijn kant ook niets extra´s meer langs.

Toen was het ondertussen kwart voor elf en moest ik richting kleuterschool voor het moederdagfeest. Natuurlijk was ik al iets aan de late kant en toen kwam ik onderweg ook Kati (die van de winter in de Papalapub werkte) tegen bij de schoenenzaak waar ze nu werkt. Dus daar ook nog even een kort praatje gemaakt en toen snel weer verder.
Werd door Katharina en Martina al begroet met: ha Petra, beetje laat hè! Gelukkig waren ze nog niet begonnen en kwamen er nog 2 moeders na mij binnenhollen.
Toen werden wij moeders verwend met liedjes, gedichten en toneelstukjes met dans. We kregen ook allemaal een prachtige tekening waarop onze kinderen zichzelf hadden getekend. Aan het eind moesten we verzamelen en gingen naar boven waar al een lokaal klaarstond met gedekte tafels. Bij elke plek stond een mooi houten kistje met daarop een foto van ons kind, zodat we wisten waar we moesten gaan zitten.
Tja, een feest is geen feest zonder Kuchen natuurlijk dus heerlijk zitten smullen met z´n allen. De juffen hadden er weer een groot feest van gemaakt. Om twaalf uur nog eventjes met Katharina staan kletsen en toen weer naar huis gelopen.
Per slot van rekening is papa Paul weer thuis dus daar wilden we snel heen.

Vanmiddag nog wat rekeningen geschreven en begonnen aan mijn grote klus: Het uittekenen van Gasthof Nieding. Per slot van rekening moet er op 15 juni een taart afgeleverd worden en dat is echt een giga project. Daar gaan heel heel veel uren inzitten, dat zie ik nu al. Maar voor je vriendinnen moet je wat overhebben!
Doordat het gasthof op een redelijk stijl stukje berg ligt, bestaat het geheel uit 4 verdiepingen. Aan de dalkant moet ik dus een hoogte van 4 maken, maar aan de bergkant komen er maar 2 verdiepingen boven de weg uit. Dit betekent dat de onderplaat dit keer vreselijk veel werk vergt om goed te maken.
De grootte heb ik ondertussen al uitgewerkt. Weet hoe groot het gasthof gaat worden (exclusief terras dat moet er ook nog bij), de voorkant en de achterkant heb ik ondertussen ook uitgetekend.
Misschien dat ik vanavond nog wat doe, maar waarschijnlijk ga ik morgen de twee zijkanten uittekenen dat is ook nog aardig wat werk en aan het eind van het weekend wil ik alles op papier hebben staan.
Normaalgesproken maak ik alleen maar een grove schets (kan ook niet zo heel best tekenen) en doe ik de rest uit de vrije hand, maar omdat dit zo groot is, ga ik liever op zeker en teken het hele zaakje uit.
Ik zal mijn best doen om wat foto´s te maken van de vorderingen is misschien wel zo leuk.
De kinderen waren bij me gekomen, want het heeft aardig geonweerd en daar zijn ze toch een beetje bang voor. Ach heel gezellig hoor, zolang ze maar niet continu aan me lopen te trekken als ik teken.

Vanavond lekker de pannekoeken die we nog hadden opgegeten. Paul en Joris gewone pannekoeken met stroop; Sabine en ik hadden ze gevuld met kaas en dan met stroop.

Nu zijn Paul, Joris en Sabine naar Günther en Nelli. Günther heeft een probleem met z´n internet en we hebben ze al een tijd niet meer gezien dus de kinderen wilden graag mee. Ik heb zo het vermoeden dat Günther en Nelli dat alleen maar heel erg gezellig vinden. Voor de rest houden we het weer lekker rustig vandaag. Ik ga gewoon genieten van het feit dat mijn liefste weer thuis is.