In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, mei 02, 2007

Tele 2, ik mag ze niet

Goedemorgen u spreekt met (onverstaanbare naam) Tele 2. U belt met Telekom Austria hè? Weet u wel dat u dan veel te veel betaald? Tele 2 is veel goedkoper, u moet naar ons overgaan, anders bent u eigenlijk gewoon gek.

Zo joh, is dat zo, nou toevallig was ik hier al bij tele 2 en er ging alleen maar van alles fout, dus laat maar zitten, ik hoef jullie niet meer.

Ja maar, het is veel goedkoper waarom dan niet?

Goedemorgen (kwak! hoorn erop).

-------------
En dat was de 3e in 2 dagen, nou ze kunnen m´n rug op. Ten eerste spreken de meeste heren die ik aan de lijn krijg maar half duits/oostenrijks. Er zit een accent aan daar wordt je niet goed van en het is geen oostenrijks accent zullen we maar zeggen dus voor mij heel slecht te verstaan.
En agressief! Niet te geloven ze worden gewoon bijna kwaad op je als je zegt geen interesse te hebben. Ik heb zo´n hekel aan die agressieve marketing technieken. Jakkes. En dan ook nog eens onbeleefd zijn, dan ben je bij mij echt verkeerd.

Verder gaat het prima :)
Gisterochtend het huis weer een stukje verder op orde geholpen en gistermiddag kwamen Marco en Nick langs om te vragen of wij meegingen naar Kitzbühel. Ach welja, we hadden toch vrij dus waarom niet.
Lekker door de stad gebanjerd en op een bepaald moment ook nog een flink stijl klimmetje gemaakt. Natuurlijk moest er toen vooral door Sabine ontzettend gezeurd worden, maar toen we boven waren en ze uitgebreid door het gras kon gaan rollen en languit in het gras mocht liggen, was het weer goed.
Toen hebben de kinders daar nog heerlijk in een speeltuintje mogen dollen en rond kwart voor vijf zijn we weer naar huis gegaan.
Daar eerst nog even heerlijk in het zonnetje gezeten voordat onze wegen weer scheidden en we allemaal maar eens wat gingen eten.

Na het eten heb ik nog wat spelfouten op de resort-site verbeterd. Christoph had me ´s middags al gebeld en gevraagd of ik dat zo snel mogelijk kon doen. Natuurlijk, want het staat slordig en ik heb er ook een hekel aan als blijkt dat m´n werk niet helemaal netjes is afgeleverd. Er lag keurig een stapeltje papier met aantekeningen in de hal dus ik kon meteen aan de slag.
De kinders zagen er uit als moddermannetjes dus die hebben weer heerlijk in bad geplonst zodat ze na een kopje thee weer lekker fris in bed konden.

Vanochtend weer vroeg uit de veren en na het gezamenlijke ontbijt weer naar de scholen gewandeld. Blijft toch wel heerlijk hoor zo´n ochtendwandeling in het zonnetje. Het is ´s ochtends nog wel fris, Joris en ik hebben onderweg draakje lopen spelen, zoveel stoom kwam er nog uit onze monden.

Kopje thee gedronken en toen ook weer aan de slag. Langs het postkantoor om de lege melkpakken weg te brengen, langs de bank om een rekening te betalen en meteen te horen dat Paul nog bij de bankman langs hoort te gaan voor zijn internet (of tenminste contact op moet nemen), daarna bij de AWZ langs om het oude papier, karton, plastic en glas weg te brengen, post gesorteerd, rekening betaald en zodadelijk weer strijken want de was is klaar en de afwasmachine weer uitruimen.
Dan moet ik vandaag eigenlijk ook nog het gras maaien en vanmiddag moet ik op cursus voor mijn vertaalwerk van de Kitzbüheler Alpen site. Die hebben weer wat nieuwe zaken in het programma zitten en daarvan moeten we dan weer op de hoogte gesteld worden. Normaalgesproken gaat Paul daarnaartoe, maar ja, als je in Heerlen zit, is dat wat lastig.

Ettje, dank voor je lieve bericht. De manier waarop mijn werk op de camping is beëindigd, is inderdaad niet leuk, maar ja het is nu eenmaal zo gegaan. En waardering kreeg ik wel hoor, dat is niet de reden dat we zijn gestopt. Jaloers is ´ie zeker en op wel meer dan alleen vaardigheden die ik wel heb en hij niet maar dat is niet mijn probleem gelukkig.
Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben in het Noord-Hollandse. Er is toch niets mooiers dan om daar te kunnen wonen waar je hart ligt. Dat is iets wat ik, en jij ondertussen ook natuurlijk, echt iedereen kan aanraden. Het brengt je zo ontzettend veel extra levensvreugde dat is echt super.

Met koken ga ik vandaag op makkelijk. Ik heb de restjes van de chinees van het weekend meegekregen en die gaan we vandaag opwarmen. Daarbij nog wat rijst en kroepoek maken en wij kunnen weer smullen.