In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, mei 09, 2007

Computer klanten helpen is ook leuk

Gisteravond nog even langs de mensen met het virusscanner probleem. Was lekker snel opgelost. Even opnieuw installeren, controle en klaar. Zij weer blij en ik toch wel.

Vanochtend had ik de kinderen nog niet naar school gebracht toen ik alweer een sms kreeg van een persoon die ik toch echt uit mijn telefoonboek heb verwijderd. Of ik nog even het een en ander kon veranderen. Helaas kon ik dat dit keer niet, want dat staat op een server die op Linux draait en daar heb ik 0,0 verstand van. Heb ik dus ook netjes gemeld en gezegd dat er daarmee dus even gewacht moet worden tot Paul weer thuis is. Hij is kwaad en niet te zuinig ook dat ik heb gezegd dat we geen zaken meer met ´m willen doen. Ach, hij doet maar, wij regelen netjes alles wat we zouden regelen en meer ook niet. Maar aan ons zal het niet liggen, wij doen netjes wat we vooraf afgesproken hebben.

Zo rond half tien werd ik opgebeld door een andere klant van Paul die ineens niet meer het internet op kon. Afgesproken dat ik daar ´s middags heen zou gaan. Even na half twee ben ik met Joris die kant op gegaan. Superlieve mensen.
Het probleem was binnen 5 minuten opgelost (een beetje goed ben ik wel) was even een instelling veranderen en toen was het gepiept. Maar ja, toen moest er thee gedronken worden en natuurlijk koek gegeten worden. Heel apart een zoet gistdeeg met daarin Estragonkruid verwerkt. Hij is van Sloveense afkomst en het recept komt daar vandaan. Heel apart en na twee happen wennen ook erg lekker. Na een goed uur zijn Joris en ik weer naar huis gegaan om te kijken hoever Sabine ondertussen met haar huiswerk was. Natuurlijk had ze weer van alles zitten doen behalve huiswerk dus dan maar weer ernaast zitten om te zorgen dat ze haar opgaven afkrijgt, want anders heeft ze weer een boze meester (en dan vraagt ze zich af hoe dat komt.....).

Mijn eerste stappen op het computerpad heb ik gezet, nu kan ik alleen maar meer gaan doen hoop ik.
Gisteren heb ik trouwens ook nog een site vertaald naar het nederlands. Van een mooi vakantiehuisje in het Pillerseetal. Dus als iemand nog eens die richting op wil: Ferienhaus Leiner.
Erg leuk ook omdat het weer een nieuw programma was waarmee ik moest leren werken en dat lukte allemaal prima dus weer een fijne opsteker voor me.

1 Comments:

At 09 mei, 2007 22:06, Anonymous Anoniem zei....

Inderdaad, zolang de klanten het helpen op prijs stellen en begrijpen dat het niet altijd "normaal" is dat een computer altijd werkt. in iedergeval! Veel succes in je nieuwe beroepservaring!

Harry
www.acs.it
www.eggbag.eu
www.haitsma.it

 

Een reactie posten

<< Home