In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, mei 07, 2008

Telekom je wordt er zielig van

Er zijn van die dagen dat je je afvraagt waarom je ooit iets zoals camping-internet hebt opgezet. Niet omdat de klanten zo lastig zijn of omdat je eigen installatie niet wil doen wat ´ie moet doen, maar omdat Telekom er weer eens uitligt.

Maandagavond om 20.00 uur begon de ellende die wij zelf om 21.00 uur opmerkten (we controleren een keer of 4 per dag of het nog loopt). Dus wij bellen de business hotline. Per slot van rekening hebben we 2 dure abonnementen daar lopen, dus je mag verwachten dat we iemand kunnen bereiken.
Helaas helaas, de privé-klanten kunnen tot 22.00 uur bij Telekom terecht, maar wij bedrijfssukkeltjes moeten het doen met bereikbaarheid tot 20.00 uur. Heel vreemd want volgens ons contract zouden ze dag en nacht bereikbaar moeten zijn.
´s Ochtends was de storing tegen een uur of 7 weer opgelost, om er om 8 uur weer uit te knallen! Dus Paul belt ze op. Ja meneer, we snappen het, u wordt zo snel mogelijk teruggebeld. Volgens ons contract mag dit maximaal 2 uur duren.
4 uur later werden we teruggebeld, nou ja we zijn geen zeikerds dus daarover doen we dan maar niet moeilijk.
Komen ze potverdorie pas donderdagmiddag langs! Dat betekent, dat als het probleem meteen opgelost kan worden, we 66 uur zonder fatsoenlijk werkend internet hebben gezeten! 66 uur! Volgens ons contract moet een storing binnen 8 uur zijn verholpen!

Dus wij willen een klacht indienen. Nee meneer, het spijt me, dat gaat niet telefonisch en nee, per email gaat het ook niet. U moet een fax sturen naar het volgende nummer....
We weten dus niet bij welke afdeling de klacht terecht komt, we weten niet of er sowieso wel iemand in de buurt van deze fax zit, we weten niet wie en of onze klacht eigenlijk wel behandeld wordt, we weten helemaal niets.
Maar ja, monopolist....we kunnen niet kiezen, we zijn gedwongen om bij dit rotbedrijf te blijven. Kunnen het ze alleen maar zo lastig mogelijk maken, meer niet.

En vertel dit de klanten die op dit moment op de camping zijn maar eens, die snappen daar helemaal niets van. Nee mensen, dat begrijpen we, wij snappen er ook helemaal niets van dat het zo lang moet duren, maar we kunnen niets.

Een mens wordt er echt helemaal zielig van.

2 Comments:

At 07 mei, 2008 15:13, Blogger Jolanda zei....

Helaas kennen wij dat ook
Hadden pas schijnbaar een virus in een van de pc´s
werden gewoon afgesloten terwijl Bouw afhankelijk is van het internet
Dus bellen en noem maar op
ja dan moeten we maar even een mail sturen.
DUs Bouw vraagt nog ja hoe dan heb geen pc
Meneer ik ga niet met u in discusie
Nou das lekker dan.
Na een hele dag haast niet te kunnen werken hebben we dan weer internet
Wat een gedoe zeg

JOlanda

 
At 11 mei, 2008 10:50, Anonymous Anoniem zei....

wij gingen in een zuinige bui over naar Tele2. Nou, dat hebben we ook geweten!!! We agen er eerst uit, toen moesten we op internet een toegangscode halen (he???!!! we liggen er uit, hoe dan?) en meer gelazer. We hebben geloof ik 7-8 dagen niet op internet gezeten. Dat kost gewoon boekingen, want de mensen willen dezelfsde dag antwoord!. Toen maar weer terug gegaan naar Telekom. Want ondanks dat ze niet perfekt ziijn loopt dat beter dan Tele2.

Nu ligt er weer een aanbiding van Telekom om goedkoper te internetten ed, gaan we maar niet op in, zit vast ergens een addertje onder het gras. En als het gewoon goedkoper KAN, waarom MAKEN ze alles dan niet goedkoper????

 

Een reactie posten

<< Home