In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zaterdag, juni 07, 2008

Het was een beetje laat

Het is gisteren een beetje laat geworden.
Paul had gevraagd of ik wilde melden wanneer ik naar bed zou gaan, zodat ik hem eventueel nog even op kon komen halen.

Om kwart voor twee gezegd dat ik toch echt wel naar bed wilde, maar toen had hij het nog veel te gezellig :) Uiteindelijk was het kwart over twee voordat ik richting bed ging en Paul kwam om drie uur binnenvallen.
Het was dus een beetje laat geworden, zullen we maar zeggen.

Met als gevolg dat we vanochtend om een uur of tien nog heerlijk in bed lagen toen opa en oma voor de deur stonden!
Snel uit bed gevallen en gezellig een kopje thee gedronken met een heerlijke nußschnecke erbij die opa en oma hadden meegebracht.
Ook onze voorraad beschuit is weer aangevuld, net als de voorraad ketjap. Allebei niet meer in huis en natuurlijk toch wel lekker.

Natuurlijk nog zaken gedaan als afwasmachine vullen, wasmachine toch wel, beetje het een en ander opruimen en alvast het eten voor vanavond een beetje voorbereid.
Ik heb weer een berg oud brood dus dat wordt vanavond weer eens heerlijk knödels eten. Dit keer eten we spinazieknödels met daarbij een lekker stukje stoofvlees. Het vlees staat nu lekker te pruttelen en ook de voorbereidingen voor de knödels zijn gedaan, die hoeven nu alleen nog maar gerold te worden.
Het nadeel van het oude brood dat ik gebruik, is dat het eigenlijk een beetje te oud is om nog knödel van te maken, maar dat los ik op door het gewoon extra lang te laten inweken met de melk, het ei en de spinazie. Eventueel straks nog een beetje melk erdoor als het nog steeds te hard is, maar ik vermoed dat het wel gaat.
Zoveel paneermeel heb ik nu ook weer niet nodig, dus dan liever een ietsje extra werk voor zo´n zalig balletje. Wij begrijpen ook echt niet dat er zoveel mensen zijn die al voordat ze een knödel geproefd hebben, roepen dat ze het niet lusten, maar ach ieder zijn eigen smaak (en dan hebben wij lekker meer, hihi).

De kinderen zijn alweer de hele dag heerlijk samen aan het spelen, hebben ook nog wat kleins voorbereid voor vaderdag morgen, dus daar ben ik weer ontzettend trots op.
Paul heeft vandaag 2 kleine afspraken bij klanten staan, zal niet veel opleveren behalve goodwill, maar goed dat hebben we ook nodig en ik ga weer netjes verder met mijn eigen bedrijfje.

Dan ga ik nu eerst maar even kijken hoe het met m´n vlees gaat en dan weer snel aan de slag.