In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, september 18, 2008

We hebben de schriftelijke toezegging!

Vandaag stond in het teken van het hypotheekgesprek. Wij moesten de bankman leren kennen en hij ons. We waren erg blij met de man, hij was heel reëel en ook meteen bereid ons een toezegging te doen dat hij aan het eind van de middag een voorlopige toezegging klaar zou hebben.
Hij heeft ook keurig woord gehouden en rond half vier kregen we de uitslag dat de hypotheek wat hem betreft oké is. Er wordt een bouwspaarrekening voor ons geopend zodat we volgende week als de bouw begint ook netjes op tijd de aanbetaling kunnen doen.

Ik hoorde het nieuws toen ik in Westendorf was bij mijn, al sinds januari 2007, contactpersoon Sandra. Het feit wil namelijk dat ik haar dus als sinds die tijd regelmatig mail, zo nu en dan ook telefonisch spreek, maar gezien hebben we mekaar nog nooit. Daar is nu dus verandering in gekomen. We hebben een uur zitten praten over van alles en nog wat, ik heb haar dingen gevraagd over Westendorf en zij mij over Brixen. We zijn wat dingen over elkaar te weten gekomen en zijn samen van mening dat de oude garde van de gastheren en -vrouwen vaak helemaal niet service gericht zijn.
Er zijn er veel die nog wel een huis hebben, maar daar zelf niet meer aanwezig zijn. Het geld incasseren doen ze, maar een praatje met de gasten maken, ho maar. Allemaal zaken die het product "klein pension" geen goed doen, zullen we maar zeggen.

Ook werd ik vandaag nog opgebeld door Annelies Wallner van restaurant Thalhof. Annelies doet ook veel aan marketing en heeft als eigen onderneming haar hochgenusstouren Ze combineert allerlei interessante en leuke zaken, vaak met het proeven van het een of andere lekkers erbij.
Vandaag was er een exclusieve rondleiding in galerie Aaart Foundation in Kirchberg.
Er zaten schilderijen bij waarvan ik dacht: dat kan mijn kind echt mooier en creatiever zoals:

Dit bovenstaande is van de kunstenaar Michael Cutlip, schijnt een grote naam te zijn, maar ik kan er niet warm van worden. Iedereen z´n smaak moeten we maar denken.

Wat ik wel heel erg mooi vond, was het werk van de kunstenaar Xander Spronken. Deze man werkt met ijzer en maakt daar hele mooie dingen van (vind ik dan en Joris trouwens ook).
Op het internet vond ik dit plaatje:

Voor een slideshow met zijn werk kun je het beste even kijken op de pagina van de Aaart Foundation en dan onder Ausstellung.

Thuisgekomen even lekker een broodje kaas de oven ingeschoven. Op aanvraag van Sabine een beker anijsmelk gedronken en de kinderen hun bed in gedirigeerd om kwart voor acht.
Paul is meteen doorgegaan, want die had nog een afspraak staan om een potje te gaan tennissen. Hij kwam net thuis toen de kids naar bed gingen, kon ze een kusje geven, een broodje eten en nu is hij weer door naar de fotoclub waar hij nu echt weer eens een keer acte de presence moet geven.

Dus ik zit nu heel zielig en alleen in de kelder achter de pc. Moet nog even wat mails uitdoen (tja de zaken moeten ook doorgaan) en dan mag ik weer lekker wat gaan rondsurfen op het web of misschien ga ik wel gewoon een boekje lezen...

1 Comments:

At 19 september, 2008 08:25, Anonymous Anoniem zei....

Hallo Petra! Gefeliciteerd met jullie eigen stulpje! Wanneer zal de bouw klaar zijn?
Groetjes uit de Wildschönau,
Annemarie

 

Een reactie posten

<< Home