In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, november 19, 2009

Mist

Vandaag was het alweer zo dat het boven op de berg de hele dag mooi was en wij tot een uur of half twee in de mist hebben gezeten. Erg jammer, want daarboven was het echt de hele dag stralend.

Maar goed, ik was weer inkopen wezen doen en had weer het een en ander aan vlees en groenten ingeslagen, dus moest weer aan de kook. Het resultaat mag er ook weer zijn, er staat een flinke pan goulash en een nog grotere pan groentensoep waarin ik ook het blad van de bloemkool, de afsnijdsels van de prei en de steel van de broccoli verwerkt heb.

Tussen de middag aten we varkensfilet-reepjes met broccoli, prei en knoflook in een sausje van ketjap en honing. Daarbij gewone witte rijst en dat was smullen. Een recept dat we er zeker in gaan houden; snel, makkelijk, lekker en gezond.

Joris en Angelina hadden samen buiten gespeeld met het waterpistool, met als resultaat een erg natte Joris en een beetje natte Angelina. Dus toen het zonnetje weg was, zijn die twee samen bij ons het bad ingedoken en hebben de badkamer naderhand weer droog kunnen dweilen.

Toen een appeltje uit de oven gegeten om helemaal lekker warm te worden.
Daarna kwam ook Sabine weer thuis, Angelina moest naar judo en Joris zijn huiswerk nog maken. Voor we het wisten was het weer etenstijd.
We aten vanavond met z´n drietjes, want Paul is naar een seminar in Innsbruck.

De Wirtschaftskammer (kamer van koophandel) had dit georganiseerd en normaalgesproken kost zoiets of een redelijke hoeveelheid geld, of is niet interessant.
Dit keer was het een gratis seminar met als spreker Niki Lauda!



Tja, hoe vaak krijg je de kans om Niki Lauda te zien en dat nog gratis ook! We zouden geen nederlandse Tiroler zijn als we daar geen gebruik van zouden maken. Die man heeft in z´n leven zoveel gedaan, natuurlijk ook giga tegenslagen gehad en dan toch zoveel opgebouwd, wat dat betreft een zeer inspirerende persoonlijkheid. Ik had graag mee willen gaan, maar ten tijde van de aanmelding er niet aan gedacht om buurvrouw Evi te vragen of ze op zou willen passen.

Ach, ik heb me zo ook wel vermaakt. Paul belde net al op dat hij bij Hall zat, dus het zal nog een minuut of 40 duren voordat hij thuis is. Dan gaat hij me uitgebreid vertellen wat er allemaal gebeurd is daar.... ik ben benieuwd!

1 Comments:

At 20 november, 2009 17:28, Anonymous Anoniem zei....

Hoi Petra,

Nier te klein schrijven, moet ik mijn leesbril nog gaan opzetten;)

Het huis wordt schitterend, wanner is de house warming?

groet,

Peter

 

Een reactie posten

<< Home