In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, november 13, 2009

Vrijdag de dertiende

Het begon met Sabine die geen zin had om naar school te gaan, omdat vrijdag volgens haar altijd een rotdag is. Die dus een opvoedkundige schop onder haar achterste gegeven en naar school gestuurd. Daarna mocht Joris de vissen eten geven en was het voor hem ook tijd om naar school te gaan. Hij had met Angelina afgesproken, maar die was om 7.30 uur nog steeds nergens te bekennen dus toen moest Joris echt snel alleen gaan.
Ik ben toen lekker nog even bij Paul in bed gedoken en om half negen zijn wij er maar eens uitgekomen.

Na het ontbijt ben ik een laptop naar een klant gaan brengen, bij het postkantoor langsgegaan om er vervolgens thuis achter te komen dat ik de was die ik gisteren in de wasmachine had gedaan, vergeten was aan te zetten. Zucht.
Ook erg veel last van zwarte vlekken voor m´n ogen die steeds erger werden. Bloeddruk opgenomen en inderdaad die was weer flink laag. 95 over 57 met een hartslag van 66. Dus maar weer eens een pilletje genomen om dat omhoog te krijgen. Het is ondertussen een ietsje beter, maar ik moet morgen zeker nog een keer zo´n pilletje.

Toen Joris thuiskwam, hebben Paul en hij zo´n 35 slakjes uit het aquarium gevist, nu zien we nog een stuk of 6 van die beestjes dus er zullen er zeker minstens nog 10 in zitten. Dat wordt volgende week weer vissen! (of slakken, het is maar hoe je het wilt noemen, hihi)

Als middageten hadden we grieks gekruide hele kip met aardappels uit de oven en daarbij snijboontjes in een tomatensaus. Heeeeeerlijk. Met de resten van de kip maak ik weer een lekkere bak ragout.

Joris is daarna met zijn vrienden en vriendinnen gaan spelen, terwijl Sabine huiswerk heeft zitten maken (die heeft weer veel op voor het weekeinde). Van Evi kregen we een groot stuk chocoladetaart, waar we al lekker een stukje van op hebben, de rest eten we vanavond op.

Bij het avondeten hadden Paul en ik allebei zo´n trek in iets anders dan brood en we stonden eigenlijk al op het punt om wat te gaan halen, toen we bedachten dat we nog twee kant en klare pizza´s in de vriezer hadden liggen. Die dus lekker opgewarmd en zo een lekker en goedkoop avondhapje gehad. Scheelt toch weer een hoop centen en we zijn heel blij met het feit dat we de laatste tijd zoveel hebben voorgekookt en ingevroren. Voor dagen als deze ideaal!

Nu zijn we aan het klooien, we denken dat er een breukje zit in de kabel van onze satellietschotel, want zelfs met een signaal van 84% en een ontvangst van 74% hebben we een kl*** beeld. Ik ga dus zo het dak maar op om de schotel er af te schroeven, zodat we de schotel weer gewoon op het terras kunnen zetten.
We willen namelijk graag gezellig met z´n viertjes op de bank naar Domino Day kijken.

Mocht ik niet meer schrijven, dan ben ik van het dak gevallen!

20.06 uur: UPDATE
Voor degenen die nu hun nagels hebben afgebeten, misselijk achter de pc zitten of met knikkende knietjes aan het wachten zijn.... ik ben weer van het dak af, met schotel en al. Het moeilijkste is dat je in het pikkedonker aan het werk bent, dus niet kunt zien waar je precies staat. Juist op het punt waar de schotel bevestigd was, is het dak het schuinst (zul je altijd zien) en 1 moer wilde niet los dus ik moest eerst nog terug om van Paul een ratel te krijgen en daar de rest mee los te maken. Beetje knikkende knietjes, maar de klus is geklaard en er zijn geen ongelukken gebeurd. En wij kunnen nu zonder stotterend beeld naar Domino Day kijken!