In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, augustus 25, 2013

Vakantie NL 2013, dag 4

Het weer voor deze dag was voorspeld als zijnde: grijs, veel wolkenvelden en zo hier en daar een spatje regen.
Wat ons betreft dus een perfecte dag voor een bezoek aan attractiepark Slagharen!

Natuurlijk hebben we eerst de plaatselijke supermarkt in Slagharen bezocht, om genoeg brood, beleg en drinken bij ons te hebben om het grootste deel van de dag door te komen. Het eten op de meeste pretparken blijft nou eenmaal te duur en zeker niet lekker genoeg voor de prijs, dus dan liever gewoon lekker brood mee!

Foto´s hebben we helaas bijna niet, we zaten veel te veel in de attracties om ook nog eens aan foto´s maken te denken.

Het was zoals verwacht inderdaad lekker rustig op het park. We begonnen met een stukje wandelen, waar we een grappige attractie tegen kwamen. Een bootje dat wat heen en weer wiebelde en draaide. Daar moesten Sabine, Joris en ik natuurlijk in.

Erg grappig, het is eigenlijk een kinderattractie, maar de hoeveelheid volwassenen en pubers die er in gingen, was aanzienlijk!
Tussen de middag stonden Joris, Sabine en ik in de rij (nou ja, rijtje) voor de achtbaan, toen het begon te druppelen. We hadden de wolken al gezien en ook vermoed dat er wel een buitje zou komen. Het begon iets harder te druppelen en we besloten dat we geen zin hadden om echt nat te worden tijdens de rit, dus gingen Paul halen en vervolgens overdekt in het kinderland aan een tafeltje ons broodje eten. Dat was een heel goed idee, want het was geen regenbuitje dat er naar beneden kwam, het was een flinke slagregen (we hebben het park dus ook meteen omgedoopt naar Slag-Regen). Na een stief half uurtje was het ergste weer voorbij, en zijn we verder tussen de druppeltjes door gehold naar een binnenattractie.

Zo rond half vier hadden we een kleine snackpauze, toen er weer een flinke bui aan kwam zetten. Gezeten onder een afdakje, met een heerlijke portie poffertjes (echt goed gebakken, lekker dik en goed gaar), is het helemaal niet erg als er weer een flinke bui voorbij komt.
Toen we vrijwel alle attracties hadden uitgeprobeerd, zijn Sabine en ik nog in zo´n valtoren geweest. Ook weer erg leuk moet ik zeggen. Hij was niet zo vreselijk hoog als die in Garda Land waar we destijds in geweest waren, dus had ik hier toch echt een stuk minder de zenuwen.

Vanaf half twee ´s middags werd op het park omgeroepen, dat de kaarten voor Hans Kazan en Magic Unlimited werden uitgegeven, dus die had Paul gehaald.
Rond half zes zijn we richting de circustent gelopen, waar om zes uur de show zou beginnen. Mooi plekje opgezocht en vervolgens genoten van een goed half uur show. Heel jammer vond ik, dat vooral de jonge garde het werk deed, want ik ben groot fan van de kaartentrucs van Hans Kazan zelf. Gelukkig deed hij 1 van z´n vermaarde kaartentrucs en die was ook weer helemaal toppie!

Na de voorstelling was het park ook gesloten en zijn we weer terug naar het huisje gereden, waar we ons tegoed hebben gedaan aan kant en klare bami, lasagna en spaghetti. Tijdens de vakantie wijk ik graag af van mijn regel dat ik dat soort dingen liever en lekkerder zelf maak.