In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, oktober 22, 2014

En toen begon het inderdaad te sneeuwen

Gisteravond tegen half elf begon het flink te regenen en te onweren en de temperatuur ging echt omlaag.

We hebben "uitgeslapen" tot kwart voor zeven en Paul heeft Joris snel naar school gebracht. Het was vandaag bijna 20 graden kouder dan gisteren en zo rond half negen hebben we de houtkachel weer aangestoken, want het werd echt kil. Om toch een foto te hebben, heb ik een plaatje geschoten van het laaiende vuur.

Paul was vandaag aan de beurt voor de ziekenboeg, dus die was dit keer niet lekker. Erg jammer. We hadden het allebei niet druk (gelukkig voor Paul) en hebben vandaag onze spullen maar eens doorzocht op verkoopbaar spul voor de vlooienmarkt die dit weekend door de kindervrienden wordt georganiseerd.
We hebben wat spulletjes gevonden en alvast netjes op de lijst gezet en genummerd, zodat Paul deze vrijdag in kan brengen.
Zelf ben ik er vrijdag en zaterdag niet, want ik ben door het tourismusverband Westendorf uitgenodigd om mee te gaan met het bedrijfsuitje naar Wenen.

Joris had vandaag helaas veel huiswerk, want hij moest de achterstand die hij gisteren had opgelopen natuurlijk inlopen. Zoals hij zelf zei, was dat gelukkig niet zo erg, want het was toch geen mooi weer.

Vanavond kregen we een berichtje van Sabine, dat ze het helemaal niet leuk vindt in Nice. Ze is volgens haar door de gastvrouw beschuldigd van diefstal omdat ze de zeep van het huis had gebruikt om haar handen te wassen! Walgelijk mens, echt. Volgens de leraar kan hij helaas niets doen, want de mensen mogen zelf weten of ze toestaan dat je van hun spullen gebruikt maakt en dat ze vast verkeerd begrepen had dat ze van diefstal beschuldigd was. Ik vrees alleen dat Sabine heel goed heeft begrepen wat er is gezegd. Ze ging vanavond daarom buiten de deur eten omdat ze geen zin had in nog een preek van die vrouw. Daar kan ik me alles bij voorstellen. Ben blij dat we genoeg geld hebben meegegeven, zodat ze dat ook kan doen.
Nog twee nachtjes volhouden, dan mag ze weer naar huis.

Voor de rest kan ik alleen nog melden, dat het nu weer sneeuwt. Ik ben benieuwd of er morgenochtend nog wat is blijven liggen op onze hoogte.