In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, oktober 07, 2014

afgelopen weekend

Het afgelopen weekend was lekker ontspannen. Paul en ik zijn naar Wörgl gereden waar een rommelmarkt van de Lions plaatsvond. Ik heb daar voor 2 euro een leuke taartstandaard gevonden. Bij thuiskomst bleek de voet een ietsje scheef te zijn, maar ach, voor 2 euro kijk ik daar wel overheen.

 
Ondertussen was er een vriendin van Sabine gearriveerd en die twee hebben zich de hele middag vermaakt met wii-spelletjes en cavia´s knuffelen.
Ik heb eindelijk een projectje afgesloten wat ik met suikerpasta heb gemaakt. Ik moest nog steeds de laatste schapenwolletjes er op plakken en dat heb ik uiteindelijk ook gedaan.
De foto is jammergenoeg niet helemaal scherp geworden, maar het idee is duidelijk:
Ik vond dit schapenfiguurtje in een knutselboekje dat ik heb liggen en vond het erg grappig om na te maken. Volgens een vriendje van Joris lijkt het op Shaun Sheep. Wie? Shaun Sheep.
Nou had ik nog nooit van dit figuurtje gehoord (ja ja, de jaren beginnen te tellen, ik hou het allemaal niet meer helemaal bij, LOL), maar inderdaad, hij lijkt er een beetje op.
 
Daarnaast hebben Paul en ik elkaar van het weekend ook nog flink ingemaakt met flipperen, altijd leuk.
 
 
Op zondag kwamen opa en oma langs om met Joris te kezen en bleven lekker fu Yong hai bij ons eten. Paul had weer een heerlijke maaltijd in elkaar weten te draaien, dit keer met een beetje hulp van mij, want hij moest ondertussen ook meedoen met kezen.
 
Voor we het wisten was het alweer maandag en konden we aan de slag met de normale gang van zaken. De kinderen kregen weer lekker tortilla´s mee naar school. Joris met pesto-kip en Sabine met curry-kip. Ik had de kipfilet de avond van tevoren al gebakken, zodat ik ´s ochtends alleen de tortilla´s nog hoefde te beleggen. Dat is natuurlijk ook nog wat werk, maar het scheelt toch.
 
Ook zijn Paul en ik bezig geweest met het bevestigen van scharnieren aan de spiegel in de hal. De meterkast zit er achter en we waren het zat dat we de spiegel elke keer weer op de grond lieten staan als we er in waren geweest. Eerst hadden we de verkeerde scharnieren gezet. Ik had alles netjes uitgetekend en Paul de scharnieren bevestigd, waarna duidelijk was dat we dit soort zaken niet vaak doen en dus verkeerde scharnieren hadden genomen.
Gelukkig hadden we ook nog een setje dat wel goed was, dus het resultaat was er uiteindelijk wel.


 
Voor het eten hadden we nog 3 kipfiletjes, een flinke bloemkool en 600 g sperziebonen, dus heb ik besloten om er nog wat aardappelen en ui bij te doen en een flinke pan curry te maken. Daarbij naan brood gebakken en smullen maar.
We hebben zeker nog voor 2 keer eten over, dus dat is niet verkeerd!
 
Sabine en Paul zijn rond half acht naar de sportschool gegaan om samen te gaan fitnessen. Joris heeft heerlijk filmpjes gekeken op de laptop en ik heb voor de kinderen nog snel maagvullende puberkoeken gebakken, zodat ze vandaag ook weer iets te eten hadden op school.
Op RTV was er weer Belpop met dit keer in de spotlight producer/zanger/muzikant Jean Blaute. Erg interessant om te zien welke bands hij allemaal onder z´n hoede heeft gehad.
 
 
Vanochtend de kinderen weer hun ontbijtje voorgezet en de koeken voor school ingepakt. Daarna was het weer tijd voor de huishoudelijke klussen, waarna we ook nog boodschappen moesten doen.
 
Ondertussen schijnt het zonnetje weer heerlijk (foto onderweg langs de schwarzsee bij Kitzbühel, met op de achtergrond de Wilde Kaiser),
de wasmachine is weer hard aan het werk, Paul naar een klant en ik heb net de cavia´s ook maar weer buiten gezet. Die beestjes hebben per slot van rekening ook graag iets meer ruimte dan alleen maar hun hok, een beetje rondscharrelen vindt vooral Mia (de witte) heerlijk. Chippie verdwijnt meestal relatief snel naar haar favoriete plekje onder de bank, maar net liepen ze nog even heerlijk samen rond.

Ik ga weer snel verder met de administratie voordat het tijd is voor de lunch.
 

1 Comments:

At 07 oktober, 2014 13:38, Anonymous Anoniem zei....

Toevallig vandaag Shaun Sheep zitten kijken, geweldig, zelfde humor als Buurman en Buurman. Ik dacht dus ook dat het Shaun Sheep was, voor ik verder las, goed gelukt dus! :-)
x Marieke

 

Een reactie posten

<< Home