In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, oktober 21, 2014

Tuinwerk

Joris was gisteravond al helemaal niet lekker en vanochtend had hij erg veel last van z´n voorhoofdholte en bijholtes. Hij rook ook licht naar koorts, dus hebben we besloten dat hij dan maar een dagje thuis moest blijven. We hadden hem wel gewoon op laten staan en een bekertje warme chocolademelk gegeven, maar hij knapte niet op.
Het feit dat hij daarna meteen weer naar z´n bed verdween en tot kwart over negen heeft geslapen, bevestigt dat we er goed aan gedaan hebben. Als hij niet echt ziek is, dan zit hij om kwart over zeven alweer beneden, daar hebben we ook al ervaring mee...

Na het nodige poets- en strijkwerk, ben ik zelf ook even op de bank gaan liggen, want bij mij begon het ook wat te draaien en dat is nooit goed.

Toch ben ik vanmiddag aan de slag gegaan met onze "tuin" om alles klaar te maken voor de winter. Er wordt voor morgen sneeuw voorspeld en dan moet al het eetbare spul er in ieder geval uit en het (bijna) dode spul worden opgeruimd.
Hier eerst een foto van de doorgeschoten lollo rosso. Leuk geel bloemetje komt daar aan.
 We hebben nog snijbiet en prei staan die geoogst mogen worden....

 De bakken met oregano, munt, rabarber, uien en wilde bloemen moesten nodig opgeruimd worden.


En tot mijn verbazing vond ik ook nog twee bijna rijpe aardbeitjes. Als het morgen niet gaat sneeuwen zoals voorspeld, maar zonnig wordt, dan kunnen we morgen nog een klein aardbeitje uit eigen tuin snoepen :D


Met veel korte pauzes tussendoor heb ik alles klaar gekregen, dus de sneeuw kan komen. Voor mij hoeft het nog niet, over een maand vind ik vroeg genoeg! Ik geniet nog zo van het heerlijke weer deze herfst, dat mag best nog een tijdje zo blijven.

Rond vijf uur zijn Paul en ik begonnen aan het eten.
We hadden gebakken aardappeltjes uit de oven; gebakken venkel, wortelreepjes en groene paprikastukjes; kalkoenfilet gemarineerd in olijfolie, citroensap, honing, zout, cayennepeper, steranijs en het groen van de venkel gebakken in de marinade (venkelgroen en steranijs er wel van tevoren uitgehaald). Het smaakte ontzettend lekker, dit is een blijvertje!