In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zaterdag, december 04, 2004

voorbereidingen voor oostenrijk

Zo heel langzaam begint het toch een klein beetje te kriebelen.
Om alvast wat zaken voor te bereiden, heb ik brieven geschreven voor een aantal instanties (vnl. financiële instellingen) om wat info los proberen te krijgen over mogelijkheden voor ons krediet, pensioen en meer van dat soort zaken.
Wanneer moeten we wat opzeggen en wat moeten ze precies weten. Verder ook nog wat prognoses gevraagd over de waarde van verschillende zaken.
Hoe meer info we daar straks over hebben, hoe beter ik kan bekijken hoe we er straks in augustus financieel voorstaan. Erg belangrijk voor eventuele onderhandelingen met een oostenrijkse bank over een hypotheek.

Ik ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg, want ze zijn natuurlijk toch niet blij dat ze een klant gaan verliezen en dan zijn de meeste financiële instellingen meestal ineens niet meer zo snel met informatie geven.