In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, maart 13, 2005

Sehnsucht nach Österreich

Sehnsucht wordt in het woordenboek vertaald met `hunkering´.
En dat is vermoedelijk ook zo´n beetje de juiste vertaling. Een soort heel heftig verlangen naar....
En daar heb ik momenteel weer last van. We zijn pas een week terug, maar het lijkt alweer een paar maanden, echt maf. En dan natuurlijk het feit dat mijn liefste echtgenoot komend weekend met collega´s nog lekker een lang weekend gaat skiën, maakt het er voor mij niet leuker op (grmpf).

Verder vandaag weer lekker Duits geoefend en het viel alweer tegen hoeveel ik eigenlijk vergeten ben. Ik kan me vrij aardig redden, maar heb toch nog een behoorlijk beperkte woordenschat.


Zo, en daar ging de telefoon. Oma voelt zich zodanig rot dat ze naar het ziekenhuis wil, dan is Oostenrijk ineens een stuk minder belangrijk kan ik je vertellen. Gelukkig zit m´n schoonzus al bij d´r en de dokter is onderweg, goed om te weten.

Verder wil ik nog even laten weten, dat ik het hartstikke leuk vind dat er zoveel mensen zijn die m´n blogjes lezen. Al doe ik het voornamelijk voor onszelf, toch is het erg vleiend om te weten dat er mensen zijn die dagelijks eventjes komen kijken of ik alweer wat geschreven heb :-)

Morgen wordt het weer vervolgd.