In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, mei 27, 2005

EO geen weg terug Oostenrijk

Deze uitzending vraagt gewoon om een blog. Nee, wat zeg ik, het smeekt om een blog!
Deze jonge mensen (zonder kinderen!) zitten 4 maanden in Oostenrijk, in het winterseizoen en hebben geen baan! Geen baan! Dat kan helemaal niet.
Als je ook maar tegen 1 iemand zegt dat je werk zoekt, dan heb je werk in die periode!
En dat je een droom hebt, is natuurlijk fantastisch, maar hoe ze tegen hun geldschieter durfden te praten! Die man had duidelijk al een hoop ervaring met zakendoen en dan probeerde hij die man te vertellen hoe hij tegen een project aan moet kijken.
Natuurlijk snap ik ook dat ze graag willen. Wij willen ook graag, maar hoe naïef (of dom) kun je zijn zeg. En dan nog beweren ook dat je geen baan kunt krijgen omdat je de taal niet spreekt, mamma mia, ik heb op de camping ongeveer nog nooit een duitssprekende schoonmaakster gezien. Maar die dames hadden wel werk!

Echt, ik heb met steeds verder open hangende mond hiernaar zitten kijken. Op een bepaald moment wisten we gewoon niet meer waar we moesten kijken van plaatsvervangende schaamte.
Ze hadden zich niet voorbereid, zich vastgebeten in maar 1 optie, zonder ook maar naar iets anders te willen kijken. Verder gedroeg vooral hij zich gewoon nog als een klein kind waarvoor gezorgd moet worden. En dat is dan 29 jaar oud.

Ik heb me over die Engelsen bij Het Roer Om altijd verbaasd en had verwacht dat de Nederlanders die met de EO serie mee zouden doen, zich dan toch een ietsje beter zouden hebben voorbereid, maar helaas, net zo suf (kan natuurlijk ook gewoon een hele goede casting zijn: vereist: mensen die vooral niet teveel nadenken). En deze mensen dan ook nog eens zonder vechtersmentaliteit. Tja, ik vrees dat je er dan niet komt.

Sorry mensen voor deze felle blog, maar ik zit me nog steeds heel erg te verbazen....

1 Comments:

At 27 mei, 2005 23:32, Anonymous Anoniem zei....

Hoi Petra,

was wel heel erg benieuwd naar je blog (wat betekend dat trouwens)maar ja sluit me volledig aan bij je stukje hoor. Vraag me wel af hoe serieus ik zoiets moet nemen.

Helaas voor jullie geen succes gisteren als huismeesterkoppel. Maar het zal vast allemaal wel goed komen. Keep on.

Groeten Nardo.

 

Een reactie posten

<< Home