In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, juni 02, 2005

cursus en stemming

Gisteravond hebben we naar de uitslagen van het referendum zitten kijken, dat is ook wel eens interessant. 62,8% van de NL bevolking heeft gestemd en daarvan was 61,6% tegen de huidige Europese grondwet! Vooral dit opkomstpercentage vind ik hartstikke goed, ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de nederlanders zo 'massaal' zouden gaan stemmen voor iets dat met Europa te maken heeft.
Nu ben ik alleen wel heel benieuwd wat 'Europa' met het Nee van NL en Fr gaat doen. Ze zijn bot genoeg om er omheen te zeilen, dus ik ben heel nieuwsgierig daarnaar.

Verder hoorde ik tot mijn grote vreugde van Inge dat ik niet alle 4 de cursussen hoef te doen die ik opnoemde. Alleen de 2 dure cursussen moet ik waarschijnlijk volgen. Dat scheelt toch weer een hoop tijd en geld, dat is mooi zeg. Binnenkort ga ik bij de WIFI nog even informatie inwinnen over wanneer in te schrijven en of er ook in het voorjaar cursussen worden gegeven in Innsbruck. Zou voor mij wel lekker zijn natuurlijk. Dan kan ik met een beetje mazzel in oktober de ene cursus doen en dan in het voorjaar de andere. Als ik dan tussendoor ook nog een baantje in de horeca kan bemachtigen om alvast wat ervaring op te doen, dan zit ik helemaal gebakken.

Ik ga nu eerst even verder wakker worden, want ochtenden blijven helaas niet mijn favoriet.

2 Comments:

At 03 juni, 2005 23:22, Anonymous Anoniem zei....

Hoi Petra,
Weer even helemaal bijgelezen... 't Komt nu steeds dichterbij hè?! Dapper dat jullie ermee doorgaan, ook al zijn er nog sommige dingen onzeker. Kan me wel voorstellen dat je dit wilt verwezenlijken. Elke keer als ik de foto zie, van jou en je kids, dan zie ik iemand die daar thuis hoort.
Las ook een stukje van je in de Libelle... over je opa. Of is er nog een Petra Leyten?
Lieve groet,
Ettje

 
At 04 juni, 2005 19:33, Blogger Petra zei....

Hoi Ettje,

Tja, het komt nu erg dichtbij en het is nog steeds best spannend, maar wel leuk gelukkig.

enne, nee, ik heb niet in de Libelle gestaan zover ik weet dus er is blijkbaar nog een Petra Leyten (mijn meisjesnaam is de Ridder, die van haar waarschijnlijk niet :) )

 

Een reactie posten

<< Home