In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, juli 14, 2005

En alweer een stapje verder

De droger, oude naaimachine van m'n moeder, bijna lege computerkast, ventilator en electrische tandenborstel zijn vanaf vandaag ook verleden tijd.
Gisteravond hebben Paul en buurman Job samen de droger naar beneden getakeld (wat nog een flinke klus was, dat had ik niet verwacht) en heeft Petra de rest zo'n beetje voor d'r rekening genomen. Het huis is nu dus alweer een stukje leger.
Wat tegenvalt is dat er nog steeds een heleboel in staat. Er zitten ondertussen al aardig wat uurtjes uitzoekwerk en opruimwerk in, maar toch, er moet nog veel meer gebeuren. Maar voorlopig niet voor het eind van deze week, want Sabine haar verjaardag vrijdag moet nu echt geregeld worden.

Gelukkig gister al het grootste deel van de boodschappen kunnen doen, vandaag alleen nog de kipkluifjes bij de Lidl gaan halen (als ze die vandaag tenminste hebben, gisteren was het helemaal op). Nu natuurlijk ook weer hard aan het werk met de taart voor Sabine. Ze wil natuurlijk een Winx-taart, dus moeders zal flink d'r best moeten doen om dat voor mekaar te krijgen. Normaal gesproken vind ik het ook heerlijk om te doen, maar vandaag heb ik er eigenlijk helemaal niet zo'n zin in. Nou ja, ff flink doorbijten maar en dan heb ik morgen hopelijk weer een hele blije dochter.

Ik zag daarnet trouwens dat de ventilator (zonder kap) en de computerkast alweer weggehaald zijn door ijverige buren en dat er alweer een lamp bij het vuil gezet is. Nou ja, hopelijk wordt alles weggehaald.

Gelukkig komen de vuilnismannen vandaag ook weer, want m'n vuilnisbak was al een aantal dagen meer dan vol. Ik heb de vuilnisbak van de buurman ook maar gebruikt om nog meer oude zooi weg te gooien. Anders had ik vanmiddag alweer een halve vuilnisbak vol gehad en dat schiet niet echt op.

Nou ja, de cake staat in ieder geval in de oven, over anderhalf uur even kijken of hij al gaar is. Dan heb ik vanavond hopelijk de basis helemaal af zodat ik morgen de taart goed kan maken. En dan krijgen jullie natuurlijk de foto te zien.