In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, juli 07, 2005

Afscheid

Vandaag heeft Paul officieel afscheid genomen van de mensen op zijn werk.
Niet dat hij niet meer naar kantoor gaat (helaas), want hij blijft gewoon tot het eind van de maand aan het werk.
Maar goed, hij had een mooie presentatie gemaakt over zijn loopbaan mij defensie en die viel bij de collega's in goede aarde.
Als afscheid kreeg hij een Irischeque en een mooie badhanddoek. Verder mocht hij de overblijfselen meenemen van het buffet(je) dat er was. We hebben een gigantische, maar dan ook echt gigantische schaal met huzarensalade (opgemaakt en al), een extra deel van die salade en ook nog 4 stokbroden en een (bijna) volle fles witte wijn.

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat we morgen en zondag een bbq hebben, want anders zou ik zielig geworden zijn met al die salade. Het is zonde om weg te gooien, maar om het nu in mijn koelkast te laten verpieteren.
Dat van die koelkast is trouwens ook nog een mooie. Iedereen die hier is geweest, weet dat wij een redelijk formaat koelkast hebben, maar die schaal past er dus niet in. Die staat dus (in kartonnen doos) enigszins schuin bij ons in de koelkast. We hopen dat het hele zaakje er niet volledig uitschuift voor zondag, want dan nemen we 'm mee naar de barbecue van de regiogroep noord holland van de gulden gulden.
Tja, wij vrekken doen niet moeilijk over een salade die eigenlijk voor een ander tijdstip bedoeld was :)

Paul heeft verder nog veel lovende woorden over zich heen gekregen en ook al gehoord dat ze er alle vertrouwen in hebben dat er voorlopig nog werk genoeg voor hem is. Wij duimen in ieder geval dat het waar is......