In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, september 21, 2005

Aangenaam, Petra is mijn naam

Oei, al bijna een jaar aan het bloggen en nu krijg ik een mooi mailtje dat ik Kirsten zou heten :(
In ieder geval leuk dat je al zo lang meeleest Pauline ;)

Vandaag waren de kinderen weer lekker naar school geweest. Vanochtend geen tranen bij Joris, maar dat kwam denk ik ook omdat er een ander jongetje helemaal over de rooie ging. Dat was geen huilen meer, dat was krijsen, hij was namelijk boos.
Toen ik vandaag Joris ging halen, dacht ik even leuk achterom te fietsen, dan hoef ik namelijk niet over de drukke weg. Vandaag had ik flink pech, eerst een tijd wachten voor spoorwegovergang 1, nou ja, kan gebeuren. Lekker doorfietsen en vervolgens bij overgang nummer 2 ook voor gesloten bomen terecht komen. Dat heeft m'n fietstocht toch met een minuut of 10 vertraagd! En dat op een ritje van 5 minuten. Paul had dus al het idee dat ik ergens onderweg gevallen was (het fietspad was na de overstromingen vrijwel niet meer begaanbaar, vandaar) en was al op weg om te kijken of hij me kon vinden.
Juf Maria was vandaag helemaal blij, want Joris wilde nu tenminste zeggen dat ze Maria heet. Dus dat moest Joris toch echt even een keer of 3 laten horen van d'r :D

Sabine had ook weer een leuke dag gehad en nadat ze haar huiswerk had gedaan, is ze heerlijk gaan spelen en video gaan kijken. Joris ondertussen in bed, Paul aan het werk en Petra (ik dus) heerlijk languit in bad.
Toen Joris om half vijf eindelijk eens uit bed kwam, had hij zo'n zin om op de berg te gaan lopen. Dit even voorgelegd aan de rest van de familie en met algemene stemmen werd het voorstel aangenomen.
Mueslirepen in de zakken, flesje drinken mee, op de fiets en gaan maar.
De fietsen hebben we geparkeerd bij pension An der Loipe en van daar uit zijn we via een achteraf paadje omhoog gelopen. Het weer was prima dus we hebben ons fijn vermaakt.
Toen nog even een bakje thee bij onze vrienden van An der Loipe gehaald en toen snel naar huis om de kids in bed te mikken.

Daarna is Paul weer aan het werk gegaan en ben ik bezig gegaan met het maken van de icing die ik morgen nodig heb.
Alles is weer mooi aangemaakt en op kleur gebracht zodat ik morgen kan gaan color flowen. Ik ga een beertje, een ballonnetje en veel roze bloemetjes maken. Het buurmeisje wordt zondag 1 dus daar komt een taart voor.
Een grote 1, met daarop dus het beertje met ballonnetje en aangekleed met roze bloemetjes. De taart ga ik niet bestrijken met icing, maar gewoon lekker met slagroom, dan is het niet zo machtig.
Zoals jullie van me gewend zijn, krijgen jullie dan wel weer een foto te zien hier op de blog.

Ik ga nog even genieten van m'n vrije avond en dan lekker weer naar bed.

1 Comments:

At 23 september, 2005 22:02, Anonymous Anoniem zei....

OOOOOOOOOOOOOOO... wat STOM van me! Ik weet het heus wel...
Weet je wat het is? Ik heb een heel rijtje weblogs die ik geregeld af ga, en de jouwe komt na die van ene Kirsten. En af en toe lopen mijn hersenen wat achter bij mijn ogen...
Maar 'k zal het noooooit meer doen! ;)

 

Een reactie posten

<< Home