In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, november 03, 2005

Goed nieuws

Vanochtend weer met z'n allen ernstig slaperig uit ons bed gerold. Kwart voor zeven opstaan valt toch weer erg tegen na 10 dagen lekker pas rond kwart voor acht er uit.
Maar goed, we hadden alles een beetje voorbereid (tassen gepakt enzo) dus het ging allemaal vrij snel.

Toen Paul naar de kelder ging om daar even iets na te kijken, vond hij de autosleutel van de buurvrouw bij ons op de mat. Ze zijn er met z'n allen even tussenuit en ze vond het zo zielig als ik anders niet naar de fitness kon. Is dat lief of is dat lief!

Lekker met de kinderen naar school gelopen en ondanks een paar miezer spetters het toch nog behoorlijk droog kunnen houden.
Thuisgekomen snel een bakkie thee achterover geslagen en Paul is Joost weer gaan helpen met de zolder.
Ik ben ondertussen op zoek gegaan naar groothandels met computeronderdelen. Ik had hierover de Wirtschaftskammer al benaderd en kreeg een fantastische lijst met codes waaruit ik zelf mocht halen welke wirtschaftskammer welke onderverdeling hanteert


In Oostenrijk blijkt niet veel groothandel op dat gebied te zitten, gelukkig in Duitsland wel dus ook daar heb ik me op georiënteerd.
Ondertussen waren Truus (de afwasmachine) en Miep (de wasmachine) hard voor me aan het werk en dat was maar goed ook want ik was pas zo'n 2 1/2 uur later klaar met m'n inventarisatie. Tussendoor nog wel even de bovenverdieping stofgezogen en het wasgoed naar beneden gehaald (tegen de vierkante ogen zullen we maar zeggen) maar het werd toen al weer tijd om het eten te gaan voorbereiden.

Toen was het al weer tijd om Joris van school te halen. Onderweg naar Joris kwam ik Sabine tegen en samen zijn we hem gaan ophalen.

Vanmiddag is Paul hard bezig geweest met z'n Linux-server (voor Brixnet) en het helemaal goed maken van de visitekaartjes (de man van de drukkerij had het niet zo mooi afgewerkt als hij wilde dus dat moest nog even verbeterd) zodat die vandaag ook nog weg kunnen. Morgen voor 12 uur moet dat binnen zijn, zodat het dan nog met die ronde meekan naar de drukkerij.

Nog even een klein rondje wezen lopen, want we moesten nog naar de bank wat geld storten van Brixnet en zorgen dat we gaan betalen voor onze ziektekostenverzekering; per slot van rekening is niet betaald ook niet verzekerd en daar kun je hier in Oostenrijk (omdat het verplicht is) nog de bak voor indraaien ook (zeggen ze tenminste in de info folder). We genoten weer van het fantastische herfstweer, het is echt zo lekker.

Toen we terugkwamen stond er nog iemand van de camping voor de deur met een USB Stick voor Paul (Paul had de zijne aan hem uitgeleend en hij kwam er weer netjes 1 terugbrengen). Nog even zitten kletsen en een biertje naar binnengemikt en toen had Paul wel erg zin gekregen in pizza van de italiaan hier in het dorp.
Nou vooruit dan maar. Dus Paul en Joris daarheen en onder het praten voort vertelde Paul dus dat hij z'n bedrijfje was gestart en toen was het dus: ooooooo, ben JIJ dat! Wij zitten hier met een Trojan Horse in de PC die we niet wegkrijgen en eigenlijk willen we ook wel een eigen website........ Op papier staat het nog niet, maar ook deze intentieverklaring is binnen. Nu maar hopen dat die ook in daden om wordt gezet. Dat zou toch wel heel erg lekker zijn.

Ik zei al tegen Paul: "nu lonen al die jaren daar pizza halen, zich misschien toch, hahahaha".
Goed nieuws dus en dat is mooi!