In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, juni 13, 2006

In de bouwput

Ik was weer met geen 10 paarden m´n bed uit te krijgen vanochtend. Het lijkt wel alsof ik dat heb als ik netjes op tijd m´n bed inga. Als ik laat ga of juist heel vroeg dan valt het meestal wel mee, maar zo tegen een uur of elf dan ben ik om kwart voor zeven zoooooo moe.

Paul heeft gelukkig de honneurs waargenomen en de kinderen uit bed gemikt en klaar gemaakt voor school. Zelf flink onder de waterstralen gaan staan en toen ging het een ietsje beter. Snel gegeten en toen kon ik nog precies mee om de kinderen naar school te brengen.
Toen flink aan de slag gegaan met wassen en strijken, want daar lag toch een berg spul, pfoei, kon goed merken dat ik een paar dagen niets had gedaan daaraan.
Dan is een vrije dag toch wel handig, alhoewel ik het werk altijd heel erg mis.
Paul moest nog langs een klant om daar het een en ander te maken, dat is fijn, want de laatste tijd bellen er helaas niet zoveel mensen.

Tussen de middag lekker wraps gegeten met rode pesto, gebakken kalkoenreepjes met ui, sla en tomaat. Lekker lichte zomermaaltijd en dat is precies waar we op dit moment trek in hebben.
Toen was ik zo moe dat ik ben gaan tukken. Sabine heeft haar huiswerk gemaakt, onder begeleiding van Paul en Joris was aan het spelen en daarna ook in bed gemikt.
Na het middagslaapje zijn Paul, de kinderen en vriendinnetje Sabrine naar het zwembad gegaan.
Zelf weer verder met het huishouden en lekker een boekje lezen buiten.
Vanavond een kaas-uienbrood in mekaar gefabriekt. 20 minuten voordat we zouden gaan eten, werd Paul gebeld of hij snel bij een klant langs kon komen. Hij snel erheen en wij natuurlijk alvast gaan eten. Tja, je weet nooit hoe lang het duurt voordat hij weer terug komt.
Ondertussen had een tennisleraar van het sporthotel het spuitgeval van de tennisbanen aangezet en die spuit ruim over het hek heen bij ons de tuin in. Dit keer stond het ding niet zo best afgesteld, dus we moesten helemaal tegen het huis aan gaan zitten om niet nat te worden.
De kinderen vonden het natuurlijk prachtig, die hebben allebei snel hun zwembroeken weer aangetrokken en liepen onder de koude waterstraal heen en weer te rennen.

Kwart over zeven kwam ook Paul weer thuis en nadat hij gegeten had, hebben we de kinderen naar bed gedirigeerd. Sabine was niet helemaal lekker en Joris had niet veel zin na z´n middagslaapje, maar het moest natuurlijk toch.

Paul en ik moesten daarna nog even langs de camping om te kijken of we een betere plek konden vinden voor de camera daar. Maar voordat we die mogelijkheden hebben bekeken, zijn we eerst snel de bouwput ingedoken om die eens van onderaf te bekijken. Dat is me toch cool zeg, gaan we zeker vaker doen, hihi.
Met de mda van Paul hebben we wat foto´s gemaakt, nu nog even kijken of we ze ook kunnen vinden.

Eerste betonijzer staat al op de plek. (de andere fotos zijn te donker geworden)


Daarna wat punten voor de camera bekeken en doorgesproken, zodat ik morgen naar het buro kan om dit door te spreken, als Paul het niet red bij z´n klant. De klant van vanavond heeft namelijk een moeilijk probleem, dus daar is wat meer tijd voor nodig. Tja als ik dan een opdracht af kan handelen, dan doe ik dat dus.

Daarna snel weer naar huis, er staan alweer een was en droog te draaien, dan zijn we morgen weer bij op dat gebied.
Het was weer heerlijk weer vandaag, de lucht wordt al wel wat dikker (tja, hoe noem je dat), dus ik verwacht vannacht of waarschijnlijk morgen wel weer een (onweers)bui.