In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, juni 06, 2006

werkzaamheden

Gisteren zijn we met onze vrienden gezellig de berg op geweest.
Eerst naar Hoch Brixen, een beetje bij de Filzalmsee rondgespeeld en in het jausenstation daar wat gegeten. Het was niet echt warm, maar wel droog en dat vonden we al goed genoeg.
Daarna naar Söll gereden en daar de lift(en) naar Hohe Salve genomen. Daar hebben we lekker sneeuwballen gegooid, hartstikke leuk. Op een bepaald moment had ik het toch wel erg koud gekregen (tja, geen winterkleding aan) dus het restaurant ingedoken om een kopje thee te drinken. Even later kreeg ik gezelschap van Patrick en Joris, want ook die vonden het niet zo warm.
Toen die waren voorzien van een beker warme chocolademelk, kwam de rest er ook aan.
Snel allemaal wat warms gedronken en vervolgens weer naar beneden gegaan.
Omdat we geen zin hadden om te koken, hebben we besloten om bij Massimo te gaan eten. Per slot van rekening zijn ze daar weer open en hebben we ze heeeeel erg gemist.
Was weer erg gezellig en erg lekker (alhoewel Patrick de pizza van de concurrent lekkerder vindt) en veel te vol weer naar huis gegaan.
Sabine bleef bij Bram slapen, terwijl Joris gewoon met ons mee naar huis ging.

Vanochtend daardoor toch vrij lekker uit kunnen slapen en daarna snel weer een uurtje camping draaien. Joris ging met me mee omdat Paul naar een klant toe moest. Na een goed half uur kwam Yvette langs om even te kijken waar ik nu precies werk en om Joris op te halen, zodat ik het laatste deel van het werk even rustig alleen heb kunnen doen. Vind ik toch wel zo prettig als ik eerlijk ben.

Snel naar huis en onderweg door Paul opgepikt om weer met z´n allen naar het appartement te gaan. Daar heerlijk gelunched en na het uitbuiken naar Wörgl om te zoeken naar schoenen, een portemonnee en nog wat gewone boodschapjes.
Natuurlijk kwamen we thuis met meer dan we van te voren verwacht hadden. Een paar goede wandelschoenen voor Paul gevonden en voor mij een waterdichte pet. Met dit weer geen overbodige luxe. Verder nog een paar schriften voor Sabine gekocht die ze verwacht voor school nodig te hebben.

Daarna weer snel naar huis, waar Paul en Sabine even lekker lui gingen zijn en Joris en ik het fototoestel hebben gepakt en weer eens bij de werkzaamheden zijn gaan kijken. Er staat nu een hoop materieel voor de camping en er wordt een flinke hoop grond verplaatst. Het lijkt misschien niet heel snel te gaan, maar de vorderingen zijn toch wel te zien:


En hier nog eens zonder hek ervoor:



Hier een stukje dat toch teveel naar beneden is geschoven. Oei oei, straks gaat onze stroom/gaskast nog naar beneden....


Vanaf morgen wordt er wat beter weer verwacht. Op dit moment komt er wat blauw door de wolken heen piepen, dus ik hoop echt dat het goed gaat worden.
Van het weekend hopen ze op barbeque weer.......