In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, juni 04, 2006

feest

Gisteravond mocht Sabine in de kelder slapen en gingen de twee jongens samen op de kinderkamer. Dat was feest voor alle partijen! Sabine vindt het heerlijk om beneden te slapen en die twee donderstraaltjes maakten er samen een feestje van. Natuurlijk hebben we dat laatste wel afgekapt tegen acht uur, maar grappig was het wel.

Om kwart voor acht kwam oma langs om op de kinderen te passen en gingen wij met z´n vieren naar het feest van de voetbalvereniging. Nog nooit naar zoiets geweest, dus we hadden ook geen idee wat we konden verwachten, maar het was dus heel gezellig.
Zoals bij elk feest lange tafels met banken die allemaal veel te dicht op mekaar staan, waardoor iedereen zo´n beetje bij mekaar op schoot zit.
En een bandje erbij dat nog best goed speelde. Gewoon degelijk en niet zo vals als die entertainer die altijd bij het sporthotel zit.
Ze speelden ook allerlei liedjes die wij in het NL kenden (maar vanavond heb ik hoofdpijn, aaaaargh) en mooie meezingers zoals Anita, Prosit, en über den Wolken (favoriet van mij van Reinhard Mey). Dus heerlijk mee zitten zingen.
En natuurlijk zitten zuipen, want dat hoort er wel bij hoor.

Erg gezellig, maar helaas moesten we om half elf weer naar huis, want oma moest op tijd naar bed omdat ze vanochtend weer vroeg naar huis wilden gaan rijden.
Thuis nog even gezellig door zitten borrelen, meegenomen kippetje opgegeten en vervolgens ook onze bedjes maar eens opgezocht want ik moest dus wel werken.

Nu was het vanochtend niet echt heel druk, maar toch genoeg werk om me anderhalf uur bezig te houden.
Moest ook nog een beetje moeilijke brief schrijven en dat wil je dan wel graag netjes doen. Tja, alle nederlandse correspondentie handel ik volledig zelf af, natuurlijk na het doorgesproken te hebben met Christoph. Hij begrijpt nederlands toch niet dus verder heeft het weinig nut.

Daarna meteen door naar onze vrienden om hun zoon weer terug te brengen en een bakkie thee te drinken. Ook nog even kennis gemaakt met de vrouw des huizes daar. Die vond het ook erg leuk om mij eens te zien, want Paul kende ze al (het zijn klanten van Paul), maar mij hadden ze nog nooit gezien.

Tussen de middag allemaal apart gegeten en toen even gaan liggen, want de kinderen waren erg moe van alle indrukken en Paul en ik voelden de drank van gisteravond toch ook nog wel een beetje. Nou ja, de invloed ervan zullen we maar zeggen. En dan natuurlijk het feit dat de kleine boeven alweer om 7 uur klaarwakker waren, was ook niet geheel goed voor onze uitgeslapenheid, haha.

Toen een rondje gaan rijden richting Aurach en daar de Kelchalm opgereden. Daar liepen ook een aantal koeien vrij rond en 1 daarvan vond het prachtig om pal voor onze auto stil te gaan staan en vooral niet aan de kant te willen. Zo jammer dat we ons fototoestel niet mee hadden, want nu mist de foto van dit stuk eigenwijs en het was zo leuk!

Op dit moment begint de lucht een beetje open te breken, dus we hopen dat het morgen net ff wat beter gaat worden zodat we een stukje kunnen gaan wandelen. We willen toch ook nog graag de berg op en daar was het weer vandaag echt te slecht voor.

Zodadelijk gaan we lekker met z´n allen gourmetten. Daar verheug ik me al erg op, want verder doen we dat echt vrijwel nooit, maar als zij er zijn eigenlijk altijd wel een keer.
Sabine is al hard bezig met het snijden van de groenten, dus ik zal me zo eens op het vlees gaan werpen.