In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, juni 20, 2006

In de vuilcontainer

Sabine en Paul zijn vanochtend lekker samen naar school gegaan en daarna met het klassenuitje naar de Schwarzsee. Daar was een mevrouw die alles van de planten en dieren wist en ze daar heel veel over verteld heeft. Ze hebben raadspelletjes moeten doen, mogen tekenen en natuurlijk lekker buiten gegeten. Paul heeft ook een hoop foto´s gemaakt, waarvan ook een statieportret:

(hier komt een foto van de klas)

Ik heb Joris naar school gebracht en ben daarna thuis spullen gaan pakken, want vandaag was het zover, ik ben de container ingegaan.
Maar eerst natuurlijk het standaard ochtendrondje over de camping om te kijken of er nog nieuwe mensen aan zijn gekomen. En jawel! Weer een nieuwe caravan gevonden en de mensen meteen aangesloten op de stroom. Nog wat kleine dingetjes afgehandeld en een uurtje burodienst gedraaid. Daarna lange broek en sokken aan, stel laarzen en handschoenen uit het werkhok gepakt en de container ingeklommen.
Want tja, er zijn helaas een hoop mensen die niet kunnen of willen nadenken en die dus allerlei spullen in de container gooien die er niet inhoren.
Vandaag een hele stapel karton eruit gehaald. Dat wordt namelijk altijd op woensdag opgehaald, dus het was wel handig als dat er snel uitkwam.
Echt lekker werk is het niet kan ik je vertellen, maar ik kon nu gelukkig nog redelijk staan omdat er verder niet al teveel in de container lag. Ik ben blij dat ik dit meestal niet hoef te doen, maar dat 1 van de mannen dat doet.

Daarna de extra kleding weer uit, me weer even flink ingezeept en schoongespoeld en vervolgens de vlaggen op gaan hangen. Sinds het noodweer van een tijdje terug lagen ze in de kelder en die kale vlaggenstokken staan zo saai.
1 van de vlaggen was enigszins gehavend, nou ja, het plastic waaraan de vlag hangt, dus daar heb ik vanmiddag nog even een nieuw gat in geboord, zodat het touw weer fatsoenlijk vastgemaakt kan worden.

Verder nog een camper langsgehad die het hier veel te duur vond (in duitsland betaal ik maar 5 euro voor een overnachting, dan heb ik weliswaar niets, maar ik heb ook niets nodig) en dus weer verder reed.

Op verzoek ook nog een paar foto´s gemaakt van iemand z´n caravan (Henk, ik krijg de mail terug, het adres dat ik heb klopt niet, stuur maar ff een berichtje naar petra.leyten@hotmail.com dan komt het goed) en natuurlijk ook nog wat van de bouw. Helaas waren de meeste overbelicht, maar hier toch nog 3 foto´tjes.




Paul is vanavond weer gezellig naar de fotoclub. Hartstikke leuk altijd om de verhalen daarover te horen.

Verder blijft het hier hartstikke warm, de zomer is echt goed begonnen nu.