In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, juli 07, 2006

Bibber

Gisteren het laatste poetswerk aan gebouwen en machines verricht. Voorlopig heb ik daar wel even genoeg van.

Paul kwam me tussen de middag ophalen, nadat hij Joris van school had gehaald. Sabine bleek maar 2 uur te hebben dus die was al heel snel thuis geweest.
Paul had voor het eten iets erg lekkers bedacht. Gebakken forel met peterselie aardappels en een koude sperziebonensalade. Toch fijn hoor, een man die zo graag en ook lekker kookt.

´s Middags kwamen de kinderen met mij mee naar de camping zodat Paul ongestoord kon werken. Het is best gezellig namelijk dat ze er zijn, maar met werken is het erg onhandig, het gaat allemaal een stuk langzamer en dat is nu eenmaal niet altijd te doen.

Tegen half vijf begon het weer flink te betrekken en zijn we snel het buro ingevlucht. Er kwamen ontzettend dikke regendruppels naar beneden dus eerlijk gezegd had ik even de bibbers dat we weer onder zouden gaan lopen. Gelukkig bleek het maar een kleine bui te zijn, dus we hebben geen last gehad omdat Paul en buurvrouw Sonja ervoor hadden gezorgd dat het water weer weg kon stromen.

Vannacht is het gelukkig ook droog gebleven, dus dat scheelt. Vanavond wordt er een graafmachine bij ons neergezet die morgen onze tuin leeg komt halen. Eindelijk! Als al die troep weg is, kan het water ook weer weg. Dan is de kans dat het weer fout gaat een stuk kleiner, want ik heb echt echt geen zin in nog een keer poetsen.

Vanochtend gelukkig droog, wel bewolkt. Maar dat is niet zo erg, heb me vandaag voorgenomen om het een en ander aan veegwerk te gaan doen. Er ligt nog wat maaigras op de wegen en daar chef heeft gezegd dat hij graag wil dat alles er een beetje netjes uitziet als de gasten komen.....