In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, juli 19, 2006

grasmaaien en grillen

Gisteravond hebben we voor het eerst kunnen genieten van onze nieuwe stereo installatie. Ondanks onze parketvloer en gestucte wanden klonk het helemaal niet verkeerd en dat zegt wat!
Nu weer langzamerhand een fatsoenlijke muziekverzameling op gaan bouwen, over een jaar weten we volgens mij niet eens meer wat er een maand geleden gebeurd is :)
Verder rustig aan gedaan, nog een flink gesprek met Sabine gehad. Die werd weer heel bang in bed, dus moest haar angsten goed kwijt kunnen. Gaat altijd een hoop tijd inzitten, maar daarna kon ze dan tenminste ook goed slapen. Paul heeft zitten programmeren en toen gewoon op tijd weer naar bed.

Vanochtend weer op tijd uit de veren, want de broodjes lagen alweer bij de bakker op me te wachten en het karton moest ook weer klaargezet worden om te worden opgehaald. Tot tien uur heb ik me bezig weten te houden, maar het was niet echt druk. Toen naar het hotel gegaan om de pick up op te halen. Ik had beloofd dat ik naar Wörgl zou rijden om daar voor het hotel 5 tuinbanken op te halen die ze hadden besteld voor de tennisbanen. Paul had zin om mee te gaan, dus we zijn gezellig met z´n tweetjes gegaan. Ook nog een burostoel voor Paul gekocht. Wel duur die krengen, maar hij moet er dan ook heel wat uurtjes op doorbrengen. Het was nog best passen en meten want met 5 van die bankjes achterin, konden we de stoel niet meer in de achterbak kwijt. Met wat passen en meten konden we ´m gelukkig achter de voorstoelen kwijt. Gevolg was wel dat ik erg krap zat op de terugweg, maar ja, het was voor een goed doel.

Vanmiddag zijn Paul en de kinderen gaan zwemmen terwijl ik op de camping zou gaan grasmaaien. Er moet veel gedaan worden en Ton was helemaal in z´n eentje bezig en dan duurt het natuurlijk eeuwig voordat het af is. Het terrein is nu eenmaal niet zo klein. Bleek dat er maar 1 machine is die werkt! Daar wordt een mens wel moe van hoor, ouwe rotzooi hier, altijd maar stuk. Heb dus ook weer even flink lopen mopperen op de chef. Natuurlijk telefonisch, want zien doen we mekaar op dit moment helemaal niet meer. Kommuniceert wat lastiger, maar is niet echt erg, alhoewel ik ´m nu bij het maaien wel mis, want wij mogen van hem niet op de maaimachine (dat is namelijk zijn speeltje) en dat betekent dat het een stuk langzamer gaat.

Sabine en Joris zijn als het goed is op dit moment alweer bij Günther en Nelli. Daar mochten ze lekker in het zwembad komen spelen. Vanavond gaan we dan eindelijk bij ze grillen, dat hadden we al afgesproken voor de overstroming en nu is het weer er eindelijk weer eens naar.

Het weer is zoals gezegd prachtig, blijft dat voorlopig ook dus wij mogen absoluut niet klagen. Dus mocht er iemand zijn die twijfelt of het in Oostenrijk wel mooi weer is in de zomervakantie en daarom twijfelt om er op vakantie te gaan.....niet doen, gewoon komen en natuurlijk het liefst bij mij op de camping.

Schöne Sommergrüße