In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, december 05, 2006

Leuke opdracht voor Petra??

Zondag gezellig met de kinderen naar de kerstmarkt in Westendorf geweest. Stelde helaas niet zo veel voor. Met 15 kraampjes (waarvan een stuk of 9 met eten of drinken) hadden we het wel gehad.
Later bleek dat Nicolaus er ook zou komen, maar wij waren voor die tijd al weg. Heel erg jammer, want Nicolaus komt dit jaar dus alleen in Westendorf en niet bij ons in het dorp.

Maandag kwam bij Kindergarten de Krampus om te laten zien en uit te leggen. Joris scheen al huilend onder de tafel te zijn gekropen, maar durfde later dan toch met Tante Martina samen naar de krampus om wat lekkers te halen. En dat terwijl hij zaterdag met ons erbij ook wel een beetje bang was, maar toch niet huilend wegliep. Maar goed, toen had hij natuurlijk continu danwel mij of Paul zijn hand vast.
Sabine had de krampussen ook gezien, maar bij hun op school komen die niet meer. Wat dat betreft wel jammer voor Sabine. Daar waar in Nederland Sinterklaas bij alle basisschool kinderen komt, houdt het hier na Kindergarten op.
Sabine wilde thuisgekomen persé helpen met eten maken, want de opdracht op de adventskalender van maandag was: iemand helpen. En zij had besloten dat ze mee ging helpen met eten maken. Als ze nu had geluisterd naar mijn aanwijzingen was ik er blij mee geweest, maar ze deed continu wat ik niet vroeg, wat resulteerde in 2 boze mensen. Erg jammer, want het idee was goed, dus dat hebben we later ook nog even doorgesproken zodat we weer blij met mekaar waren.

Vandaag was Nicolaus bij Joris op school. De door papa zo vlijtig geknutselde sok was gevuld met een zakje met een choco krampus, wat pinda´s een mandarijn nog iets kleins lekkers. Joris natuurlijk helemaal blij en gelukkig net zo vrijgevig als z´n zus dus zij mocht ook lekker meesnoepen.
Vanmiddag is Joris bij vriendje David gaan spelen, terwijl Sabine na het maken van haar huiswerk (de adventsopdracht van vandaag was: Doe je huiswerk zo mooi mogelijk) naar het tourismusverband was gegaan om te vragen of Nicolaus ook nog voor de andere kinderen kwam dit jaar. Niet dus, erg jammer voor haar, want ze had er zo´n zin in.
Gelukkig hadden we gisteren nog een pakket gekregen. Bij het avondeten werd er ineens op de deur gebonsd en stond er een pak met sinterklaaspapier voor de deur. Kinderen helemaal blij natuurlijk. Allemaal een letter en speculaaspop gekregen en de kinderen ook nog een pakje met speelgoed. Superbedankt nog Sint en Piet.

Wij kregen om 4 uur de vermogensadviseur weer op bezoek. Heb hem vandaag verteld dat hij niet bij alles wat hij zegt moet vragen of we er blij mee zijn. Natuurlijk ben je blij als hij meer rente voor je kan regelen dan een bank ofzo dus een volledig overbodige vraag. Heb ik ´m ook gezegd, ik werd er zo kriegel van.
Sabine was ondertussen bezig om gebakjes te maken. Ik had wat banketbakkersroom gemaakt (moet ik beter oefenen, er zaten klontjes in, grumbl) en had daardoor eiwit over. Dus tegen beter weten in geprobeerd schuimgebakjes te maken (zonder recept want dat had ik niet bij me en had geen zin om het uit te gaan printen). Nu schijnt het maken van schuimgebak het makkelijkste te zijn wat er bestaat, maar ik heb het nog nooit gekund en ook nu is er weer niet uitgekomen wat het moest zijn. Veel te plakkerig en dat terwijl het 5 uur in de oven heeft staan drogen.

Maar goed, Sabine heeft de plakbakjes gevuld met banketbakkersroom, er gesneden fruit op gedaan en vervolgens versierd met wat versierspul dat ik nog had. Zag er prima uit en het smaakte fantastisch na onze avondjause.
Als we geen zin hebben in een broodje met iets erop, dan maken we van hetzelfde spul een jause. Mooi opgemaakt op een bord en dan met broodjes erbij en dan ineens hebben we er wel zin in. Hoe bedoel je, jezelf voor de gek houden :) Maar wel met het resultaat dat er fatsoenlijk gegeten wordt en niet met lange tanden wat anders weer wel gebeurd.

Vandaag werd Paul ook nog gebeld door iemand van het tourismusverband in verband met hun homepage. Kan nog niet precies zeggen wat het is, maar het ziet er naar uit dat er een opdracht voor mij inzit. Lijkt me superleuk.
Ben vanavond bezig geweest met een inventarisatie zodat we een offerte kunnen maken en dan zien we wel weer verder.
Natuurlijk kunnen we in dit geval niet Paul zijn tarief berekenen; dat het meer verdient dan op de camping is wel zeker, maar dat is ook niet zo moeilijk haha.

We zien het wel, weet ook niet op welke termijn het zal moeten gebeuren, kan best zijn dat het pas ergens volgend jaar wordt.

Paul is vanavond weer gezellig naar de fotoclub en ik zit hier beneden heerlijk naar allerlei muziek van de Golden Earring te luisteren. Lang niet meer kunnen doen door het wegzwemmen van al onze cd´s toen in de modderbende dus ik geniet me te pletter.