In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, oktober 23, 2007

Bijna klaar....

Even een dagje overgeslagen vanwege de werkzaamheden. Ik heb beloofd dat ik deze week de vertaling klaar zou hebben dus dan moet ik daar natuurlijk ook voor zorgen. Dus gisteren tot 22.00 uur doorgewerkt, maar nu kan ik dan ook zeggen dat mijn werkzaamheden vrijwel klaar zijn.
Moet nu wachten op gegevens die ik nog van de website bouwer moet krijgen. Ik kan namelijk niet alles online vertalen, omdat dat via een ander systeem loopt. Maar ik ben blij dat ik nu even wat meer lucht heb. Weliswaar in het weekend ook veel met de kinderen gedaan, maar dan blijft die druk continu op je liggen, want je weet dat je echt verder moet.

Paul heeft het momenteel ietsje rustiger dus dat is wel lekker, dan kan hij weer wat zaken, zoals koken, overnemen. Wat zijn we toch ook een goed team!
(werd net gebeld door de contactpersoon van de Kitzalps.com hoever het staat. Heb haar vorige week al gezegd dat ik hoop woensdag helemaal klaar te zijn, maar goed, ik ben in zoverre klaar. Vorige week was het nog prima als het in week 44 af zou zijn, nu wil ze het eigenlijk meteen hebben....zucht. Ben blij dat ik het niet als een Oostenrijker heb gedaan....grinnik dan was het nu nog niet klaar geweest vrees ik)

Gistermiddag was onze poetshulp er weer en die is weer als een razende tornado door het huis gegaan. We hadden echt ons best gedaan om het enigszins bij te houden, maar we zijn er echt niet voor gemaakt. Zij moet er wel om lachen en commandeert ons na gevraagd te hebben wat ze moet doen weer rond. Waar is mijn schoonmaakemmer, en waar hebben jullie de stofzuiger toch weer gelaten, echt een goeie voor ons.
De kinderen moeten nog t/m donderdag naar school en hebben dan een goeie week vakantie. Het is tijd want ze zijn moe.
Joris gaat vandaag met school naar de brandweer en morgen gaan ze naar de rettung in Kirchberg. Allebei hartstikke leuk natuurlijk, maar meneer vindt er niets aan want dat is eng. Eigenlijk wil hij alleen maar buiten in de sneeuw spelen, wat niet verwonderlijk is, want het is heerlijk. We hebben nog steeds continu van die hele kleine mini-vlokjes die naar beneden vallen. Echt sneeuw kun je het niet noemen, maar het zorgt er wel voor dat het hier een witte wereld blijft.

Na de administratie weer op orde te hebben gebracht, ben ik vanochtend nog even langs de camping gereden. Kreeg nog geld van een weekabo, moest nog even wat doorspreken v.w.b. abonnementenverstrekking (ook wij hebben helaas onze wanbetalers) en ben nog even langs een klant geweest om de rekening af te geven.
Had er even niet over nagedacht dat 9 uur voor mij weliswaar al 2 uur werkdag is, maar dat zij natuurlijk vakantie hebben en tegen die tijd ontbijten. Gelukkig waren ze niet boos, maar ik blijf natuurlijk niet plakken als ik ongelegen kom.

Toen ging het bij Paul ineens weer loos, binnen de kortste keren 2 telefoontjes van mensen met problemen/wensen dus ik snel weer terug en hij weer verder.
Vanmiddag om 13.00 uur kunnen we dan eindelijk de banden om laten wisselen voor winterbanden. Dat is wel fijn, want het rijdt toch wat minder met zomerbanden die al bijna op zijn op een licht besneeuwd wegdek.

Ondertussen staat de wasmachine weer naast me te draaien, de post moet uitgezocht worden en ik moet nu eindelijk de administratie van dit jaar helemaal klaar maken voor de boekhouder. Met een beetje geluk kunnen we dat dan ook vanmiddag overdragen en is ook dat stukje achterstallig weggewerkt.

Dan liggen er ondertussen nog 3 websites te wachten die (af)gebouwd moeten worden, zie ik morgen of overmorgen een hoop werk van het tourismusverband Brixental komen (moet nu even wachten tot ze de wintersites allemaal klaar hebben en dan moet dat allemaal in 1 keer) en moet ik contact gaan leggen met Feratel over een aantal zaken die daar naar mijn mening beter moeten (vertaling van nederlandse begrippen is soms om te huilen) en moet ik toch ook echt eens mijn mailing voor de gastgevers hier in de buurt eens afmaken.
De nederlandse site van Brixnet moet nog steeds afgemaakt worden en de duitse is er nog helemaal niet dus ook daar moet eens aan gewerkt worden. Genoeg te doen dus voorlopig.

Dan ga ik nu snel een kopje thee zetten en dan weer snel verder.
Het eten voor tussen de middag weet ik al: geröstete knödel (ik heb nog een stuk liggen en dat is heerlijk opgebakken) met tomatensalade en maar weer eens een toetje.