In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, oktober 21, 2007

sleetje glijden

Zaterdag zijn we maar eens naar Wörgl gereden om te kijken voor een goede burostoel voor mij, want ik heb op zich geen slechte stoel, maar er zitten geen leuningen op en dat wordt toch een probleem als je dagelijks veel moet typen. Krijg daardoor last van m´n bovenrug en dat is niet de bedoeling.
Helaas geen goede stoel kunnen vinden, maar uiteindelijk bedacht dat we eens kunnen kijken of we de fabrikant hierover aan kunnen schrijven. Ik dacht namelijk dat op deze stoel wel leuningen kunnen dus wie weet. Dan hoeven we geen nieuwe stoel te kopen, alleen maar leuningen.

´s Avonds kwamen Andi en Inken weer gezellig gourmetten.
Andi had vlees, fruit en vooral heel veel drank meegenomen. Dat laatste heeft hij zelf op mogen drinken, wij hadden niet zoveel behoefte om dronken te worden. Daarover was hij wel heel beledigd, maar ja, we hadden de vorige keer al gezegd dat hij echt vrijwel de enige is die breezers drink, wij houden daar gewoon niet zo van. Ik word binnen de kortste keren dronken van die dingen (heel maf want veel alcohol zit er niet in) en Paul houdt er ook gewoon niet zo van.
Het eten zelf was weer erg lekker en gezellig, het blijft nu eenmaal een leuke manier van eten. De kinderen waren redelijk snel weer klaar en zijn toen heerlijk samen wii gaan spelen dus daar hadden we ook geen kind aan.

Toen de kinderen later in bed lagen, zijn wij naar de Papalapub gereden en hebben de hele avond heerlijk spelletjes gedaan. Om te beginnen heel erg veel geoefend met nagelen, want we moeten van de winter natuurlijk wel kunnen winnen van al die toeristen :) Om het moeilijk te maken en te zorgen dat de rondjes niet al te snel gaan hebben we ook een aantal series linkshandig of met twee handen geslagen. Dat is veel moeilijker natuurlijk, is ontzettend lollig (je staat echt als een beginner te meppen dat is vreselijk) en zoals gezegd, het drinken gaat een stuk langzamer.
Verder hebben Paul en ik nog tafelvoetbal gespeeld tegen Mario en Franci, wat resulteerde in een gelijkspel. Beide partijen hadden evenveel gewonnen toen de euro´s op waren dus dat was ook wel mooi.
Op het laatst werd Paul nog bij een groepje mannen geroepen waarvan er 1 jarig was en die vond het nodig om Paul dronken te gaan voeren. Onder andere met bacardi cola waarvan driekwart bacardi was en slechts 1 kwart cola. Nu is dat natuurlijk al geen drinken want het smaakt naar niks meer en zo´n groot glas vol alcohol.... bleegh!
Dus Paul heeft zich even later los kunnen rukken, waarna wij snel de wisseltruc hebben gedaan. Paul mijn glas gewone bacä en ik het zijne dat ik even later door de barvrouw snel heb laten lozen. Toen de jongeman even later naar de wc ging, zijn wij gevlucht want ook Inken had van die gozer veel te veel gekregen en er stond er ook 1 om haar heen te draaien die haar erg leuk vond, maar waar zij niet zoveel van hoefde te weten. We gaan uit omdat we het leuk vinden en niet om dingen opgedrongen te krijgen dus het was wel goed zo.

Ik ben toen thuis naar bed gegaan en Paul en Inken hebben nog lekker een filmpje zitten kijken, die hadden nog geen zin om te gaan slapen.

Vanochtend weer wakker geworden met de vrolijke klanken van een blije Joris, want er lag alweer verse sneeuw! Toen besloten dat we op de camping zouden gaan sleeën, want daar hadden de kinderen zo´n zin in. Daar aangekomen natuurlijk weer bekenden tegengekomen waar we een hele flinke pot thee of twee hebben gedronken. Supergezellig weer moet ik zeggen. Ondertussen had Sabine van kennissen daarzo 2 rookworsten gekregen. We hadden de kachel voor ze aangestoken op voorwaarde dat zij voor ons een rookworst zouden meenemen, we hebben namelijk zo´n zin in erwtensoep met worst en een goede rookworst is hier nu eenmaal niet te krijgen. Helaas geen tijd meer gehad om daar ook nog voorbij te gaan, maar dat komt van de week waarschijnlijk nog wel een keertje.
Ondertussen waren de kinderen heerlijk aan het sleeën met campingvriendjes dus die hadden het ook heerlijk naar hun zin.


Tegen een uur of 3 zijn we weer naar huis vertrokken onder achterlating van Sabine die echt nog met vriendinnetje Esmee wilde spelen.
Joris ligt nu heerlijk in bad, Paul is lekker aan het lezen en ik ga zo weer verder met mijn vertaling.

Wat een heerlijk weer is het toch zo, ik ben zo dol op sneeuw! En dan ook nog eens zo´n fijn weekend achter de rug, wat wil een mens nog meer!