In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, oktober 17, 2007

Zou de sneeuw echt komen?

Er wordt gezegd dat we vanaf vrijdag sneeuw gaan krijgen. De sneeuwgrens zal zo rond de 400-500 meter liggen..... Ik ben heel erg benieuwd. Aan de ene kant hoeft het van mij nog niet zo nodig, per slot van rekening is het pas half oktober, maar aan de andere kant is het zulk mooi spul. De lucht wordt meestal ook ze heerlijk helder en het voelt gewoon fantastisch aan.
Ach, we zullen het wel zien, per slot van rekening is het nu pas woensdag en straalt het zonnetje weer fantastisch.

Net nog even buiten gezeten om nieuwe energie te tanken. Hele dagen vertalen is best leuk, maar je energie raakt op een bepaald moment gewoon op. En dan is een half uurtje in het zonnetje zitten lezen wel heel erg fijn.
Het ziet er trouwens naar uit dat ik het werk halverwege volgende week helemaal af heb en dat is een fijn idee moet ik zeggen. Dan kan ik hopelijk eventjes wat rustiger aan doen en daarna weer volop aan de slag met andere zaken.

Gisteren naast het vertalen eigenlijk niets gedaan. Daar is momenteel geen tijd voor. Voor de kinderen wel jammer, want ook de tijd om samen een spelletje te doen ontbreekt op dit moment, maar ze weten waardoor het komt.
Tussen de middag wel even tijd genomen om met Sabine de schooldag door te nemen en daarnet in het zonnetje gezellig met Joris gebabbeld.

Paul heeft vanochtend flink zitten programmeren en de klant op de camping geholpen met zijn probleempje. Was volgens mij snel opgelost, kwestie van iets niet goed geïnstalleerd en een verkeerde instelling als ik het goed begreep. Dat lossen we dan wel weer gratis op voor de mensen, alhoewel het eigenlijk niet inbegrepen is. Maar voordat iedereen denkt dat we echt alleen maar op geld uit zijn, dat is ook weer niet waar. We waarderen onze klanten zeer en proberen ze (wel binnen grenzen) zo goed mogelijk te helpen.

Ik was vandaag ook nog even naar de camping om een abonnement te verlengen en ben daarna langs het tourismusverband (vvv) gegaan. Ik heb bij het vertalen gemerkt, dat bepaalde pagina´s niet in het systeem vermeld staan en dat kwam omdat ze niet goed ingedeeld waren. Daarover even met de betreffende persoon gepraat die zich van geen kwaad bewust was en maar liep te roepen dat ze toch echt indeelde, kijk maar in het systeem, en eigenlijk was ze een beetje boos op me daarover. Tja, jammer ik kan er ook niets aan doen als het niet goed wordt ingevoerd. Momenteel doet ze het waarschijnlijk wel goed, maar in het begin liep het niet altijd even goed en dan is het voor mij weer een hele hoop extra zoekwerk waar ik op bepaalde momenten gewoon geen tijd voor heb (en wat ik gewoonweg irritant vind, want dan moet ik een hogere rekening schrijven omdat zij hun werk niet goed doen en daar word ik dan weer op aangekeken).
Ook nog even gezellig met Regina van het tvb staan praten over mijn stukje in het plaatselijke krantje. Net als iedereen vond ook zij het zo knap dat ik durfde te zeggen dat er zoveel geroddeld wordt en dat dat niet leuk is. Ze is zelf nogal eens het onderwerp geweest van dat gepraat en dan ben je daar natuurlijk nog eens extra gevoelig voor. Ben er alleen niet al te lang gebleven, want tja die vertalingen....

Joris is momenteel heerlijk met de wii aan het spelen en aan het trampolinespringen, Sabine is naar vriendinnetje Jenny toe en Paul is naar een klant in Wörgl. Daar moet vanavond iets aan de server gedaan worden en dat moet nu voorbereid worden. Geen idee hoe laat hij thuis gaat komen, maar met het eten is hij er in ieder geval niet. Jammer, want we proberen nu eenmaal altijd de maaltijden samen te zijn, maar in dit geval kan dat even niet anders.

Tot zover dan weer het nieuws uit het zonnige Brixen. Met een beetje geluk volgt er morgen meer.