In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zaterdag, oktober 20, 2007

rustig maar gezellig en S N E E U W !!!

We beginnen maar even kort met gisteren. Gisterochtend om half zeven was Joris al wakker en keek meteen uit het raam. Paul en ik lagen nog te suffen, maar hoorden hem al mopperen. Heee dat is gemeen het is niet eens wit, er is geen sneeuw. Sabine er is geen sneeuw...

Tja dat was een tegenvaller natuurlijk want op de radio hadden ze gezegd dat er sneeuw zou komen. Op de berg lag het wel, maar niet bij ons in het dal helaas. Maar goed, niet getreurd we moesten eerst nog naar school komen.
Sabine afgezet en toen langs de Billa om het bestelde brood voor de jausentag van Kindergarten op te halen. Elke week is er een ander gezin aan de beurt om het brood te leveren en deze keer was ik het. Op school aangekomen bleek het wel erg weinig te zijn. In plaats van 2 hele broden hadden ze twee halve voor ons gemaakt. Foutje! Maar goed, snel naar de bakker gegaan die zo´n beetje naast de kleuterschool zit en daar nog extra gehaald.

Tussen de middag heb ik weer een serviettenknödel in mekaar gedraaid, dit keer gegeten met gemengde groenten en saftfleisch (varkensschnitzel met een pakje saus) natuurlijk wel even op smaak gemaakt met een scheut slagroom, want dat vinden we zo lekker :)

´s middags was het dan eindelijk zover, de sneeuw kwam ook het dal in. Joris is al zingend en gillend van plezier naar buiten gerend, hij wacht al zo vreselijk lang op de winter. Helaas was de bui niet van lange duur, maar genoten hebben we er wel van, het blijft gewoon heerlijk buiten als het sneeuwt.

´s Avonds zijn Paul en ik eerst even langs Tresor gegaan (voor de bezorgde lezertjes, ja hoor de buuv hield weer een oogje in het zeil) waar we Christian (Reithä) het lied Tiet veur un Pafke van Harko en Pao hebben overhandigd. Zowel het liedje als de tekst op papier. Christian roept dat namelijk altijd als hij een sigaret gaat roken en er zijn nederlanders in de buurt, dus wij vonden het onze plicht hem het bijbehorende culturele goed (uche uche) ook te leren. Verder niet heel veel loos, wel even gezellig met wat kennissen zitten praten en toen door naar de Papalapub.
Ook daar was weinig loos, ik heb wel meteen 2 rondjes nagelen verloren, maar ja tegen Paul en Hannes kan ik gewoon niet op. Geeft niets, ik kan tegen m´n verlies :)
Toen weer terug naar Tresor gegaan, want daar kun je gewoon veel lekkerder praten.
Daar half en half een opdracht voor een kleine homepage gescoord (hij belt van de week terug als hij met vrouwlief heeft overlegd) en gezellig met een stel nederlandse vakantiegangers staan praten.
Vervolgens geswitched naar een boogschietcollega van Paul, waarna ik nog een hele tijd ouderwets gezellig met Christoph en Christine heb gepraat. We hebben gisteren besloten dat we mekaar weer goed kunnen zien, maar dat we echt niet meer samen willen werken. Nu wisten we dat laatste eigenlijk al, maar gisteren nog eens uitgesproken.

Ondertussen was ook vriend Andi langsgekomen dus daar lekker mee zitten ouwedeuren. Hij was weer helemaal op de betwetertoer dus ik heb ´m regelmatig even de les gelezen. Ik vind het helemaal niet erg als iemand een andere mening heeft dan ik heb, integendeel dat heb ik graag want dan kun je ergens over discussieren, maar als je dan vervolgens volledige onzin gaat zitten vertellen (in de trant van sneeuw is warm en blauw) en dan niet eens wilt luisteren naar mijn versie van datgenen, dan heb ik daar geen zin meer in.
Paul had ondertussen vriendin Inken opgeduikeld en omdat ook de broer van Andi met vriendin was aangekomen en de twee broers altijd wedstrijden houden in wie het meest op kan scheppen, zijn zij met z´n tweetjes nog even naar de Papalapub gegaan om even aan het strijdgewoel te ontsnappen.

Toen begon Andi flink rondjes te geven en natuurlijk allemaal sterk. Dat was voor ons genoeg van het goede en we zijn naar huis gegaan. Tis best.

Vanochtend lekker uitgeslapen en gewekt door een heel blije Joris want.....
er ligt S N E E U W ! ! !


Natuurlijk nog geen superdikke laag, daarvoor zijn de vlokjes te klein, maar oh wat is het weer mooi en wat is het toch lekker spul!



De kinderen waren natuurlijk niet meer te houden, dus na het ontbijt van warme griesmeelpap (we hebben het koud mam), want zij waren al heerlijk buiten geweest, zijn ze weer lekker buiten gaan spelen.
Natuurlijk hadden we eerst weer even de winterpakken uit de kast getrokken, anders is het toch wat minder.


Sabine heeft zich uitgeleefd in het maken van sneeuwknödelsuppe, sneeuwtaler (munten), sneeuwcake en nog meer heerlijke eetbare sneeuwdingen.
Joris had meer zin in een gewoon sneeuwballengevecht, wat ik ook nooit erg vind.


Daarna hebben we nog even heerlijk gevoetbald in de sneeuw en heb ik nog een rondje om het huis gemaakt waarbij ik deze hangplant bij buurman Anatol zag. Vond het een mooi plaatje, dus snel een foto gemaakt.


Ondertussen sneeuwt het nog steeds en wat mij betreft mag het nog heel even zo blijven. Dinsdag schijnt het weer warmer te worden dus dan zijn we de sneeuw weer kwijt, maar dat mag voor nu de pret niet drukken. Sterker nog, we genieten er gewoon extra van!