In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

dinsdag, oktober 16, 2007

Brixnet, herfstvakantie en natuurlijk vertalen

Gistermiddag wat vertaalwerk gedaan en vervolgens met Paul samen naar Kitzbühel om daar oranje papier te kopen en inktpatronen voor mijn printertje. Was natuurlijk weer niet goedkoop, vooral omdat we de verleiding niet konden weerstaan om nog een spel voor de wii te kopen.
Toen we thuiskwamen zat het doosje keurig tussen de stapel papier en de inktpatronen, maar Joris zag het natuurlijk meteen. Hee, mama wat is dat voor doosje? Ohhh joepie een spelletje voor de wii, welke is het? Heeee dat is Paper Mario! Nou, Paul en ik vielen ongeveer om, want Joris kan namelijk nog helemaal niet lezen! Wat bleek, voor dat spel in continu reclame bij de kindertelevisie en daar kijkt hij nogal eens naar... We stonden echt met ons mond volledig open.

Toen is Sabine naar de schützen gegaan en zijn Paul, Joris en ik de auto ingestapt naar vriendje Robert Bacher van Werbeagentur Cutline. Hij maakt allerlei reclame-drukwerk, schrijft dus zelf niet, maar maakt het mooi op en drukt het.
Daar hebben we eindelijk onze nederlandse Brixnet Flyer gemaakt zodat we die op de camping neer konden leggen en hangen.
Thuis het zwikkie op het knaloranje papier gedrukt en deels ingesealed.

Gisteravond zijn we na het eten allebei weer hard aan de slag gegaan. Paul bij een klant en ik hier thuis achter de pc. Tja, het werk gaat gewoon door.
Om half elf vonden we het genoeg geweest en zijn maar eens ons bed ingedoken.

Vannacht heb ik heerlijk geslapen en gedroomd van Papala-Chris die verliefd was op Christina Stürmer. Een mens droomt wat rond zeg. Werd daardoor wel ontzettend vrolijk wakker, was een leuke droom.

Daarna de kinderen weer op weg naar school geholpen en vervolgens snel de duitse flyers ook geprint en gesealed. Nog wat aan de administratie gedaan en vervolgens snel naar de camping om de flyers in het buro te brengen en de gesealde versie in de toiletgebouwen op te hangen.
Was trouwens ook weer wat. Ik had Christoph een sms gestuurd met de vraag of het goed was en daar kwam natuurlijk geen antwoord op. Dus ik had het in het eerste gebouw al opgehangen toen ik meneer de koekepeer tegenkwam. Ik roep dus: geen antwoord betekent Ja hè? (heel dom hoofd terug) Dus nog een keer: geen antwoord betekent dat je het ermee eens ben toch? (wat was het dan ook alweer dat je wilde?) Toen moest ik toch echt even hard lachen en heb verteld dat ik de flyers op wilde hangen. Tja als ik een uurtje daarvoor pas de sms heb verstuurd dan mag ik hopen dat hij dat nog weet. Maar goed, puntje bij paaltje was het natuurlijk goed. Hij kon ook niet veel anders geloof ik, hihi.

Daarna thuis weer heel hard verder aan de slag, ondertussen gestoord door internet vriendin A te BM die weer zo nodig moest msn-en! (was wel gezellig hoor, haha)

Tussen de middag eenvoudig eten gemaakt. Chinese-koolstamppot met gehaktballetjes in ketjapsaus. Ging erin als stamppot zullen we maar zeggen! De kinderen houden wel van zo´n hollandse hap en vooral omdat ik dat niet zo heel vaak maak nog eens extra geliefd.

Paul is al de hele dag aan het programmeren aan een programma dat af moet, en tussendoor ben ik ook nog snel naar de camping gereden om te kijken wat het probleem was bij een klant die het internet niet op kon komen. De problemen worden waarschijnlijk veroorzaakt door z´n nieuwe USB-stick en daar hij er verder totaal geen ervaring mee heeft krijgt hij het zelf niet aan de praat. Tja heel vervelend, ik kon het zo snel ook niet vinden en ben ook geen prof op dat gebied. En omdat het geen probleem is van het netwerk heeft het voor ons geen prioriteit. Er zijn andere zaken die we sneller op moeten lossen. Wel vervelend want het klinkt alsof we de man niet willen helpen, dat is niet zo, maar we hebben zoveel ander werk dat het gewoon niet lukt. En eerlijk gezegd weet ik ook niet of onze hulp wel zo gewenst is als blijkt dat er voor dit soort hulp gewoon betaald moet worden.

Verder ben ik me helemaal gek aan het vertalen, moest nu heel even een vertaal-pauze hebben, maar ga zo weer verder anders krijg ik het namelijk echt niet af.

O ja, dan nog het onderwerp herfstvakantie. Het is duidelijk herfstvakantie, want de camping loopt weer vol. Heel gezellig moet ik zeggen. Aan de internetlezers wil ik graag nog even 1 ding heel duidelijk maken, want ik krijg de vraag naar mijn mening een ietsje te vaak:

NEE, PETRA KOMT NIET MEER TERUG OP DE CAMPING!!!

Niet omdat Christoph het niet wil en niet omdat IK het niet wil!
Alhoewel ik het werk en de mensen echt wel mis, gaat het me persoonlijk veel beter nu ik niet meer zoveel conflicten heb. Terugkijkend op de periode dat ik er heb gewerkt, blijkt dat ik zeker elke week wel minimaal 1 meningsverschil heb gehad en dat breekt uiteindelijk op, hoe goed de samenwerking verder ook was.