In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, oktober 04, 2007

Joehoe!!

Sabine had gisteren wandeldag met school. Om half negen verzamelen op het schoolplein, toen met de lift omhoog en vanaf daar de Hohe Salve op lopen. Sabine had het erg vermoeiend gevonden (tja wij wandelen altijd heel erg langzaam omdat elk bloemetje bekeken moet worden en de leraar wil gewoon naar boven...) maar wel leuk.
Ze had met de tante van 1 van de kinderen uit haar klas samen gelopen en die heeft haar uiteindelijk ook thuis gebracht.

Joris was jaloers, hij wilde ook een echte wandeldag, want dan krijg je wat extra lekkers en een flesje sportdrank mee en hij kreeg dat dus niet.
Paul is weer bijna de hele dag uithuizig geweest en ik eerst bezig geweest achter de pc, heb een flinke pan penne de la mamma gekookt en heb een grote strijk weggewerkt.

En verder was ik zenuwachtig.....
voor vanochtend. Kijk, aan de telefoon praat ik best leuk, zeker als mensen mij opbellen, maar live is dan toch weer een beetje moeilijker. Vanochtend moest ik langs bij Katharina van de Kitzbüheler Alpen Marketing. Super aardige vrouw, de opdracht had ik eigenlijk al in de pocket alleen moesten we nu even in het echt de zaken door gaan spreken. En dan word ik nerveus... Natuurlijk was het helemaal nergens voor nodig. Heel fijn zitten praten, ik heb over bepaalde zaken mijn mening kunnen geven, werd ook heel serieus genomen. Niet alleen op vertaalgebied, maar ook over de opzet van de site en de hele kwestie van: is het echt nodig dat we als skigebieden zo ´verplicht´ samenwerken.
Ook werd me gevraagd of ik moeite zou willen doen om zowel de regio Kitzbühel als de regio St. Johann in Tirol ervan te overtuigen dat ook zij hun regionale sites (deels) in het nederlands laten vertalen. De overkoepelende organisatie is alleen maar een echte marketing organisatie, maar hebben over de verschillende regio´s dan weer niets te vertellen. Het hele concept bestaat ook pas een jaar en de eigen eilandjes moeten nog behoorlijk op mekaar afgestemd worden.
Heel erg leuk om dit zo te doen, je hoort ook nog eens wat en het mee mogen denken, vind ik altijd heel prettig. Met de opdracht om z.s.m. te beginnen in de zak weer naar huis gereden. Vanmiddag maar eens beginnen, ik moet het allemaal nog eens rustig bekijken, want er wordt van me verwacht dat ik eigenlijk helemaal zelfstandig de nederlandse tak van de hele kitzalps site opzet. Leuk, leuk, leuk!

1 Comments:

At 05 oktober, 2007 11:11, Anonymous Anoniem zei....

Zo, klinkt als een geweldige opdracht, met nog een heleboel vervolg!!! Fantastisch zeg. Dat wordt in de toekomst ook de strijk aan je poetsvrouw geven!!! haha
Maar dat 'niet samenwerken' (wat je ook in het krantenstukje vertelt)is ons hier ook een doorn in het oog. OOgkleppen op en ten ondergaan. Terwijl je met elkaar samen heel wat meer kunt bereiken!!We blijven er ook hier voor strijden.

 

Een reactie posten

<< Home