In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, februari 19, 2009

Alles klaar voor het weekend

Vandaag maar eens flink doorgehaald om klaar te zijn voor het drukke weekend.
Zoveel mogelijk opgeruimd (alhoewel je daar nu al niets meer van ziet, waar doe ik het eigenlijk voor?), bedden verschoond, wassen weggewerkt en veel gekookt.

Vandaag hadden we kip uit de oven met veel verschillende groentes en aardappels en dat geheel gegaard in bouillon. Als toetje maar eens een bananasplit in elkaar getoverd, dus we hebben superluxe gegeten! En jullie weten, als ik goed eet dan is de rest me een zorg :)
Met de resten heb ik weer het voorwerk gedaan voor een kippenragout dus ook die gaat van het weekend op tafel. Verder staat de bloemkool en kerriesaus al klaar voor morgen, dan hoeft Paul het alleen nog maar op te zetten en het vlees te bakken. Zelf ga ik morgen en overmorgen zeker geen tijd hebben. Aan- en afreisdagen zijn altijd heel erg stressig en ook voor hem is zeker de vrijdag meestal een erg drukke dag.
Een pan hachee staat ook klaar om leeggegeten te worden, dus zoals gezegd voor het weekend is goed gezorgd.

Ook maar eens geprobeerd om de pizzafladen (kleine pizza´tjes) van de bakker na te maken. Ik ben er nog niet helemaal, maar met wat kleine aanpassingen aan het recept dat ik vandaag heb gemaakt, kom ik er vast wel. We zijn dol op die dingen maar € 1,50 per stuk is natuurlijk wel nogal aan de prijs en als ik het zelf net zo goed (of als het even kan, beter!) kan voor de helft van de prijs of minder dan is het natuurlijk zonde geld om het bij de bakker te kopen.

De kinderen hebben vanmiddag nog heerlijk bij onze vrienden op de camping gespeeld, ze vinden het heel erg jammer dat ze morgen weer weg moeten, maar ja, ook in NL houdt de vakantie een keer op natuurlijk.

Paul is alweer sinds 7 uur aan een avondklus bezig, ik hoop maar dat het niet te laat gaat worden. Vriendje Andi heeft afgebeld, hij voelde zich helemaal niet goed dus dat bijkletsen gaat volgende week worden.

O ja, Joris had vandaag carnaval op school dus die is verkleed als sherrif (met klapperpistool) gegaan. Hij was helemaal blij, want er waren nog 2 anderen die ook als een soort sherrif waren gekomen dus konden ze mooi op mekaar schieten :)
Sabine gaat morgen verkleed of neemt in ieder geval spullen mee, want mevrouw weet natuurlijk weer niet zeker of ze nu morgen carnaval vieren of misschien toch volgende week..... zucht en Paul had haar nog zo gevraagd of ze dat vandaag even na wilde vragen.
Gelukkig hadden we nog haar oude tovenaarspak liggen, wel wat kort, maar ze vond het zelf in ieder geval geen probleem. Zwarte maillot er onder en dat gaat nog wel een keertje mee.

Tot zover het nieuws vanaf hier, of ik van het weekend ga posten weet ik nog niet, het zal er aan liggen hoe stressig het verder allemaal loopt.