In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, juni 07, 2009

zondag, zondag, vandaag blijf ik de hele dag dicht bij je...

Tja in het liedje van Rob de Nijs misschien, maar wij hadden daar vandaag weer eens geen tijd voor.
Vanochtend wel eerst lekker tot half negen uitgeslapen, Paul heeft croissants en broodjes bij de pomp gehaald zodat we lekker konden ontbijten en om half tien waren we weer in het nieuwe huis aanwezig.
Ik ben weer hard verder gegaan met het leggen van vloerbedekking, dit keer in de kamer van Sabine. Ik vind het resultaat weer netjes geworden, het was dit keer behoorlijk meten omdat de rol _net_ lang genoeg was om ook tot aan de balkondeur te komen (die was ik ff vergeten met meten) maar met flink wat heen en weer geschuif, kreeg ik de vloerbedekking zo dat het precies goed lag.

De kreukels moeten er nog wel even uitzakken, dus even een paar daagjes laten rusten voordat we er wat opzetten. Gelukkig was de vloerbedekking voor Joris zijn kamer nog niet gekreukt toen ik die uitrolde vandaar dat we daar wel meteen konden gaan bouwen.

Het is trouwens een grappig gezicht de twee kinderkamers naast elkaar. Dezelfde vloerbedekking alleen in een andere kleur.


Paul heeft zich ondertussen op het ophangen van gordijnrails geworpen, zodat z´n moeder morgen ter plekke de gordijnen kan gaan naaien en meteen kan kijken of het goed gaat. Het eerste proefgordijn hangt al!


Verder heeft hij ook de lampen en electriciteit voor de keukenkastjes gemaakt, wat een beetje lastig te fotograferen is. Hier toch een poging.


Onze tegelzetter gaat in het weekend gewoon door en heeft vandaag alles gevoegd. Vandaar overal een cementsluier over, maar het idee is het belangrijkst.
Eerst de hal:



En natuurlijk de wc´s (geen foto), het bad en de douche.




Zelf ben ik na het leggen van de vloerbedekking weer naar huis gegaan, want door het feit dat ik de laatste dagen vrijwel hele dagen aan het klussen ben geweest, lag er weer een stapel was, strijk enz. die ook eindelijk gedaan moest worden.
Ook de bedden verschoond, vaat opgeruimd en wat kleine dingetjes afgewassen, vertaalwerk gedaan en natuurlijk gekookt.
Ik had ook graag nog het een en ander in willen pakken, maar daar heb ik tot nu toe nog geen tijd voor gehad.

Naast het schrijven van dit logje ben ik samen met Paul bezig om op de Ikea site te kijken welke zaken we allemaal nog moeten aanschaffen (en welke juist niet), zodat als we komend weekend naar Innsbruck afreizen, we niet weer de helft vergeten mee te nemen. Het is nu eenmaal geen stukje dat we veel willen rijden, die tijd kunnen we op dit moment veel beter gebruiken.