In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, september 16, 2009

School

Zo, Joris zijn eerste extra duitse les zit erop. Hij zit in een groepje met 3 kinderen, als ik het goed begrepen heb een sloveen (of iets in die richting), een turkse en hij dan als nederlander. Hij vond het erg leuk, maar wel heel vroeg.
Ach, hij is in ieder geval vrolijk met de hele groep hier van de berg meegelopen, wel zo gezellig.
Vanochtend ging meneer ook weer lekker met z´n zus mee, want vandaag is de 2e dag bijles.

Tussen de middag aten we een strudel gevuld met gehakt, rest spek, paprika, ui, knoflook, prei en voor de mannen een aparte met ook nog veel champignons er in. Salade erbij en toe een druiventaart. De laatste had ik een beetje op de monchou-achtige manier gemaakt. De onderkant verkruimelde biscuits met boter tot een beetje geheel gemaakt (volgende keer iets meer boter gebruiken, het was net wat te droog). Daarop een pakje citroenmousse dat ik in plaats van met water en joghurt, aangemaakt had met druivensap en mascarpone. Wel een lekker frisse smaak, maar niet dat beetje zurige dat je met joghurt natuurlijk wel krijgt. Hierop druiven en het randje versierd met chocoladevlokken.
We waren nog niet eens klaar met eten toen de vriendjes Gabriël en Joshua alweer binnen kwamen huppelen. De heren hadden namelijk afgesproken om met z´n allen met de racebaan te gaan spelen.
Sabine kwam lekker bij mij zitten, want al dat schreeuwende grut was een beetje teveel voor haar.
Later kwamen ook vriendjes Noa en Angelina spelen, dus al met al een gezellig zooitje. Ik had nog wat leuke gekleurde kroepoek, dus die heb ik opgebakken en een deel ermee verblijd. Angelina vroeg al wat dat dan was voor iets, dus ik zeg: kotsstukjes. Aaaah lekker zegt ze en begint meteen te eten, de mannen waren iets voorzichtiger (behalve Joris die kent me), maar durfden later toch ook wel te proeven, hihi.

De dagen vliegen nog steeds voorbij en voor we het wisten was het alweer etenstijd. Paul was er niet, die zat bij een klant in de Wildschönau.
Toen het tijd was voor het kopje thee voor het slapengaan, hadden we daar ook nog een stuk taart bij. Volgens Paul mochten we zijn stuk rustig opeten, maar toen ik dat voorstelde waren de kinderen ernstig beledigd. Nee hoor mam, je bewaart papa z´n stukje maar, hij vindt het zo lekker!
Het is me een stel :)


Vanochtend hadden we weer veel moeite met opstaan en de kinderen wilden in plaats van een echt onbijtje, liever een beker chocolademelk. Daar ik weet dat er anders echt niets ingaat (ik kan zelf zo vroeg ook vaak moeilijk eten, dan word ik hartstikke misselijk), heb ik dat braaf voor ze gemaakt.
Om tien over half zeven stonden ze weer netjes bepakt en bezakt buiten om met de groep naar beneden te gaan.

Zelf meteen weer aan de slag gegaan en rond half acht kwam ik er achter dat de server op de camping niet in de lucht was. Dus daar snel heen gereden waarbij ik bij het sporthotel nog bijna over de hond van de een of andere idioot heen gereden ben. Ik vind dat zo ongelooflijk stom hè, dat iemand z´n hond los laat lopen terwijl hij weet dat hondlief altijd gezellig heen en weer dartelt. En als ik er tegenaan was gereden, dan was het natuurlijk mijn schuld geweest, ik ken dat. Dierenliefde noemen ze dat, nou volgens mij is het gewoon oer- en oerstom en wil je je beest liever dood hebben. (je zou bijna denken dat ik geschrokken ben.....)
De server weer snel goed gezet zodat de klanten er verder geen last van hebben. Op het moment zijn er gelukkig geen mensen die zo vroeg al beginnen, dus met een beetje geluk heeft er niemand last van gehad.

Ondertussen is het tien over acht, tijd voor m´n ochtendthee, ondertussen administratie doen en daarna in huis aan de slag.