In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, oktober 15, 2009

Ik sta in de krant

Dit is echt wel leuk, ik wist natuurlijk wel dat er foto´s waren gemaakt door iemand van de Kitzbüheler Anzeiger, maar dan weet je nog niet zeker of je ook echt in de krant komt. Maar jawel! Vandaag stond er zowaar op pagina 11 (mijn lievelingsgetal, is dat toeval?) een mooi stukje met foto.


Het grappigste is misschien nog wel dat onze burgemeester, Ernst Huber, voorzitter is van de regio Hohe Salve en hij eigenlijk de honneurs had moeten waarnemen. Maar daar de burgemeesters als afspraak hebben dat ze niet in de gemeente van de ander officiële zaken gaan lopen afhandelen, was de opdracht doorgegeven aan burgemeester Toni Margreiter (ook een hele aardige man trouwens).
Op zondag kwam Herbert Rieser, de projectleider van de dorpsvernieuwing, langs om de gegevens voor het boekje, waar ik de NL en Eng vertaling voor gedaan heb, op cd te laten branden. Hij vertelde dat onze burgemeester (die dus ook op de hoogte is van het boekwerk) ontzettend moest lachen toen hij mijn naam bij de medewerkers zag staan. "Tjonge doet Petra hier ook al aan mee?" Tja, de goede man weet dat ik graag meehelp met allerlei zaken en nu in combinatie met de certificaten voor de politieke cursus die hij dus net had ondertekend, is dat natuurlijk wel even leuk.
Ik vind het in ieder geval niet verkeerd dat hij ziet waar ik mee bezig ben.