In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, oktober 01, 2009

Griep

en toen was het woensdag... de griep heeft toegeslagen in huize Leyten. Paul en Sabine zijn compleet gevloerd, ik heb gelukkig nog geen last en Joris sowieso niet. Nu kon dat ook absoluut niet, want meneer had wandeldag. Dus de wandelrugzak ingepakt met 2 flesjes drinken, 2 kiwi´s, 1 appel, 1 meergranenbroodje met extraworst en in z´n zak stiekem een paar snoepjes, want eigenlijk mochten die niet mee. Maar ja bij een schooluitje moet je naar mijn mening toch een snoepje mee hebben, want de rest heeft dat zeker ook. (achteraf gehoord dat dit inderdaad het geval was).
Ze gingen naar het Hexenwasser, wat een beetje vreemde keus is voor de tijd van het jaar, want het is te koud om het water in te gaan. Gelukkig was het stralend weer, dus de dikke jas die voor de zekerheid mee was, is netjes in de tas gebleven.
Natuurlijk heeft Joris foto´s gemaakt. Hier een prachtige van Joris zijn fascinatie: paddestoelen


Natuurlijk heeft hij ook foto´s gemaakt van z´n vrienden. Dit is degene die naar mijn mening het best gelukt is. Vooraan zie je Julia, dan Leonie en daarnaast Gabriël


Onderweg kom je een reuzenxylofoon tegen en daar moet Joris altijd even op spelen. Zo ook dit keer.


Natuurlijk mag ook zijn andere favoriete onderwerp niet ontbreken, dus hier ook een zelfportret. Dit keer met zijn geliefde juf...


Meneer had het in ieder geval erg naar z´n zin gehad en zoals gezegd mochten we over het weer absoluut niet klagen, het was prachtig!


Vandaag was er niets veranderd, Paul en Sabine allebei nog hartstikke ziek, ik een klein beetje en Joris heeft nergens last van. Hij dus lekker naar school, terwijl ik alvast het smoor vlees klaar ben gaan maken. Zaterdag hebben we 5 bouwmannen te eten dus ik moet het nodige voorbereiden. Het wordt uitgebreid indonesisch, dus ik heb m´n boemboes opengetrokken. Scheelt een hoop werk, want als ik echt alles helemaal zelf moet maken dan had ik begin van de week al in de keuken moeten gaan staan.

Om kwart voor tien moest ik me bij de kapster melden, zodat ik weer eens opgekalefaterd kon worden. Het ziet er weer helemaal netjes uit moet ik zeggen. Beetje koperbruin met zwarte strepen erin. Hoe het trouwens komt weet ik niet, maar op de een of andere manier lukt het me vrijwel altijd om tegelijkertijd een afspraak te hebben met Hanna van de Nieding. Helaas niet bij kunnen kletsen omdat we allebei aan de andere kant van de zaak zaten, maar wel leuk om haar weer even te zien.

Omdat Paul helemaal lekker was geworden van het indonesisch, heb ik de kalkoensteak die ik er voor onszelf uit had gehaald, verwerkt tot een rode curry met gemengde sajoer groenten (chinese kool, ui, wortel) en rijst. Het blijft toch zalig eten.
Helaas begon ik toen ook een beetje in te storten, dus even op de bank gaan liggen en daarna weer snel verder. Ik was ondertussen namelijk ook weer bezig met de was en die wil ik dan als het even gaat zo snel mogelijk weg hebben. Ben uiteindelijk tot kwart voor negen deze avond bezig geweest, maar ben er nu wel doorheen.

Tot zover het nieuws voor vandaag, morgen een post met in ieder geval goed nieuws!