In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

vrijdag, oktober 16, 2009

Wandelingetje

Uhhhm wat zal ik vandaag eens schrijven? Er zijn geen bijzondere dingen gebeurd.
Ik heb het huishouden en de administratie netjes op orde; Paul is al vrijwel de hele dag onderweg; tussen de middag hebben we spiraaltjes pasta, gemengde groenten, kipfilet en paprika-roomsaus gegeten met als toetje citroen-yoghurtmousse; om 2 uur moesten we weer eens een officieel document laten maken van een hypotheek lening, daarna ben ik met de kinderen eventjes naar het postkantoor gewandeld. De heenweg gingen we al lekker langzaam en op de terugweg zijn we gezellig gaan kletsen bij Ike van Ekeren (van Ike´s Sportswear, hier in het dorp aan de hoofdstraat met hele leuke spulletjes...) en toen we bijna weer bij ons huis waren, begon mijn telefoon herrie te maken. De kinderen moesten weer naar de schützen!
Dan ga je eventjes wandelen, ben je zo 2 uur verder!

Op dit moment is Franz Fuchs ook weer bezig met het verder maken van de trap en wat deurkozijnen die nog af moesten. Echt een geduldwerkje, want het is allemaal meetwerk en dan weer een stukje zagen en dan weer meten enz.enz.

Vanavond moet Paul weer draaien in de Papalapub, het zal me wat worden, want er wordt op dit moment weer aan alle kanten aan hem getrokken door klanten die nu op vrijdagmiddag bedenken dat er wat moet gebeuren en dat moet dan ook meteen!Nu!onmiddelijk!
Doodirritant en het is ontzettend moeilijk om dan nee aan je klanten te verkopen, dus Paul probeert het allemaal zo goed en kwaad als het gaat voor elkaar te krijgen.

De sneeuw is alweer lekker aan het smelten, alhoewel het nog te koud is om van het weekend de buitenmuren te stuccen. Vermoedelijk gaat het volgende week worden dat dat gebeurt. We zien het wel, per slot van rekening kunnen we aan het weer niets veranderen.