In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, november 04, 2009

Egyptische prullaria

Onze buren zijn net terug van twee weken Egypte. Wij pasten op de post en de plantjes en ze waren zo lief om wat prullaria voor ons mee te nemen.


Van beide soorten hebben we er nu twee.
De kinderen vinden ze prachtig, ik ben me vooral aan het bedenken waar we ze in hemelsnaam moeten laten.... Ik, die altijd m´n best doe om zo min mogelijk "onzin" spullen in huis te halen, heb nu 4 prachtige egyptische bekers staan. Het kan verkeren LOL!

Naast de winter-kook-voorbereidingen is het me ook gelukt om de hele was weg te werken, de oven uit te schrobben, vertaalwerk te doen, rekeningen te schrijven, bedden te verschonen en ik heb zelfs nog tijd gevonden om een boekje te lezen. Lekkere gevulde dag dus. Vandaag moet ik het nog even zien, het was vanochtend voor ons allemaal erg moeilijk om wakker te worden en meestal wordt er dan toch wat minder gedaan door mijn persoontje.

De kinderen hebben in ieder geval geluk gehad; toen we wakker werden regende het, toen ze naar school moesten was het droog en nu regent het weer. Dus als het goed is, zijn ze allebei helemaal droog overgekomen, is wel zo fijn met dit koude weer.