In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, juli 24, 2005

een beetje afscheid nemen

Vandaag hebben we een beetje afscheid genomen. Eerst van oma Singer, die het er erg moeilijk mee had en heel wat traantjes weg moest pinken.

Daarna naar de familie in Hoek van Holland en daar met beide kanten van de familie onder de zeilen in de regen gebarbequed. Het was nogal mistroostig weer, maar daardoor hebben wij ons niet laten weerhouden om er toch iets leuks van te maken.

Ik had het wel even moeilijk toen we de kinders weer bij opa en oma uit Den Haag moesten achterlaten, maar het is wel beter zo, want voor die kinderen is het ook helemaal niets zo'n huis dat steeds verder leeg staat.
Verder is het heel maf. Ik heb ontzettend zin om naar Oostenrijk te gaan en tegelijkertijd vind ik het ook best heel erg moeilijk om zo ver weg te gaan wonen van de mensen die ik graag mag. Vreemde gevoelens en vrijwel niet te omschrijven. Het is niet zo dramatisch als het hier misschien staat, maar het voelt gewoon vreemd.