In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, juli 21, 2005

Kostbare voorbereidingen

Behalve een hoop voorbereidingen die voornamelijk tijd en weinig tot geen geld kosten, zoals het regelen van allerlei zaken, inpakken, uitzoeken enz., zijn er ook voorbereidingen die geld kosten.
Wij zijn net terug van een tripje naar Hoorn om een bluetooth headset te kopen. Nu kun je je natuurlijk afvragen wat we hier nu mee moeten en dat wil ik jullie graag uitleggen.

Met al je familie en vrienden in het buitenland (Nederland dus) wordt telefoneren een kostbare zaak. En ik kan me voorstellen dat je, op het moment dat je niet meer zo makkelijk bij mekaar langs kunt gaan, ernstige behoefte krijgt aan telefoongesprekken met het buitenland.
Nu kunnen we natuurlijk gewoon met een ordinaire telefoon gaan bellen, maar tegenwoordig bestaat niet voor niets de mogelijkheid om via de PC te bellen.
Paul heeft al wat euro's onderzoeksgeld gebruikt om de mogelijkheden van VOIP en Skype uit te proberen. En de kwaliteit valt ons niets tegen.
Het enige dat we minder vonden, is het feit dat we het geluid via de boxen van de pc moeten zetten en dat we in de microfoon van de webcam moeten praten. Vandaar de investering in een headsetje. Het zit heel maf zo in je oor, vind ik tenminste, maar ik hoop dat het een stuk beter gaat dan met de boxen en webcam.

Ik vermoed verder dat het telefoontje van de vriendelijke meneer van Austria Telekom mij ook wel wat geld gekost heeft. Hij belt tenslotte vanuit Oostenrijk naar onze Oostenrijkse handy en ook die is prepaid, dus m'n tegoed zal wel weer een stukje geslonken zijn.
Maar, we hebben nu dan ook een afspraak staan. Dinsdag 2 augustus tussen 10.00 en 12.00 uur krijgen wij een mooie ADSL aansluiting zodat we vanaf dan (als het goed is) weer contact met de rest van de wereld kunnen hebben.