In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

donderdag, augustus 25, 2005

Oeps, vergeten te bloggen

Het was gisteren heerlijk weer, dus we hebben zoveel mogelijk buiten gezeten en rondgelummeld. Heerlijk om weer te kunnen doen moet ik zeggen.
Leuk met de buurvrouw zitten kletsen over onze beweegredenen, kinderen, toekomstplannen en van alles meer. Ze vond in ieder geval dat m'n duits heel aardig op peil is (hihi, gelukkig een complimentje over m'n duits, ik vind het zelf nog lang niet goed genoeg, maar volgens Paul moet ik niet zeuren) en dat vond ik niet vervelend, LOL.
Omdat we gistermiddag warm hadden gegeten (Zillertaler Hunte, salade, bauchspeck), zouden we gisteravond eigenlijk brood eten, maar Paul en ik hadden allebei zin in een warme hap.
Eerst wilden we al naar de Pizzeria, toen werd het voorstel pizza halen geopperd en uiteindelijk heeft Paul bij de Billa 3 pizza'tjes uit het vriesvak getrokken en hebben we die in de oven opgewarmd en opgesnoept. Hebben we van alle dure dingen, toch de goedkoopste versie genomen. Het consumindervirus zit er nog steeds, alhoewel ik me de laatste tijd wel eens afvraag waar, want het geld gaat er op dit moment vrij hard doorheen.

Gisteravond op tijd naar bed gegaan, want Paul moest er vanochtend op tijd uit om met Joost (kennis met eigen pension) naar het BMW open golftoernooi in München te gaan. Paul viel natuurlijk pas op het laatste moment z'n bed uit en was dus ook nog ruim bezig met broodjes beleggen toen Joost al kwam binnenlopen.
Zelf erg slecht geslapen wegens een erg hoestende dochter en een krijsende bovenbuurbaby, dus ik bleef zelf nog even lekker liggen.
Om half acht werd ik er door Joris uitgemikt (tja, mamma moest even komen helpen op de wc) en toen besloten dat wij met z'n drietjes de Kandleralm maar moesten gaan beklimmen vandaag.
Om kwart voor negen was alles in kannen en kruiken, de rugzak was gepakt en we konden broodjes bij de bakker gaan halen. 6 broodjes en 2 Brezen (zoute krakelingen) verder gingen we op weg. We hebben het heerlijk rustig aan gedaan, hebben elk beekje uitgebreid bekeken, elke paddestoel geteld (volgens Sabine hebben we wel 26 verschillende soorten gezien) en op elk bankje gezeten om een slokje te drinken of wat te eten.
Onze tocht begon bij ons huis dat op 850 meter hoogte ligt en eindigde op 1120 meter hoogte bij de Kandleralmhütte. Om ongeveer half twaalf kwamen we daar aan en de kinderen gingen natuurlijk meteen spelen in het speeltuintje dat ze daar hebben.
Nadat we alledrie een beker aardbeienmelk hadden gedronken, besloot ik dat we daar ook maar bleven eten. Dan hoef ik vanavond niet meer te koken. Ik aan grillworst met salade en gebakken aardappels, Sabine en Joris ieder frankfurters met een broodje.
Natuurlijk kregen we het niet op (en de hoeveelheid was niet eens groot) en nadat we met z'n drieën nog 2 cola hadden weggewerkt gingen we weer richting beneden.

Het eerste stuk van onze route naar de Kandleralm ging over een stuk van de Brixener Gangl, een mooie rondwandeling om het dorp heen. De terugweg hebben we het volgende stuk aan deze kant van het dorp genomen, zodat we leuk een ander weggetje hadden. We hadden namelijk eigenlijk de Waldweg willen nemen, maar het was zo vreselijk nat en modderig dat we besloten hadden om dan toch maar de 'gewone' weg te nemen.
Beneden aangekomen kwamen we bij een soort bouwput, waarvan ik (schaam schaam) niet eens weet wat ze daar doen, behalve dan zand in het ene stuk uitgraven en een paar meter verder tot flinke bergen verwerken. De chauffeurs daar rijden dus echt een paar honderd keer per dag precies diezelfde 50 meter. Lijkt mij niet echt leuk, maar ja, werk is werk natuurlijk.
Toen via de dierenweide (is ook nog een stukje Brixener Gangl) weer richting huis gelopen. Om iets over 4 uur waren we weer thuis en nu zit ik dus lekker na te genieten in de kelder.

Het weer vandaag is lekker. Beetje zon, veel wolken, klein beetje regendruppels. Al met al zalig om een flinke wandeling te maken.

2 Comments:

At 25 augustus, 2005 22:06, Anonymous Anoniem zei....

Ha die Petra,

Weer een leuk stukje. Maar even van wat ze aan het doen zijn daar in Brixen...
Er komt een geluidswal voor de trein en ze zijn met een tunnel bezig, zodat straks niet al het doorgaande verkeer meer door Brixen heen hoeft. Zal daar een stuk rustiger worden.

Groetjes Monique (doncordua van het forum)

 
At 26 augustus, 2005 11:33, Anonymous Anoniem zei....

Hoi Petra,

Zo te lezen hebben jullie de draai al aardig gevonden in jullie nieuwe woonplaats,houden zo:-)
Gaan jullie nog opzoek naar een eigen stekje of blijf je voorlopig zitten waar je nu zit?

groetjes
Irene

 

Een reactie posten

<< Home