In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zaterdag, september 03, 2005

13 jaar getrouwd

Vandaag zijn Paul en ik 13 jaar getrouwd en als je dat eens goed bekijkt dan zitten we dus al meer dan 36% van ons leven met 2 ringen aan mekaar vast.
En dan te bedenken dat we het nog vrijwillig doen ook

Maar om even met de dag van gisteren te beginnen. Geen heftige dingen gedaan. Paul heeft vooral op bed gelegen. Het lijkt erop dat hij bij het grillen een voedselvergiftiging heeft opgelopen. Z'n maag en darmen zijn erg van streek. Het gaat vandaag gelukkig ietsje beter, dus we hebben goede hoop dat hij er morgen vanaf is.
Zelf ben ik op dit moment ook niet bepaald topfit. Maandelijkse ellende zullen we maar zeggen, dus groots feest vieren gaan we ook niet doen.

Gisteravond hebben we wel al onze tijdschriftkassettes (van die kartonnen dingen, waar je tijdschriften enz. in kunt zetten) gevuld met mijn kookbladenverzameling. We zijn er niet helemaal zeker van dat we nu alles gehad hebben, maar er zijn in ieder geval bijna 25 van die dingen vol. We hebben alles netjes op maand gesorteerd zodat ik makkelijk kan zoeken naar recepten die bij het jaargetijde passen, alhoewel het jaar hier in Oostenrijk natuurlijk toch net wat anders verloopt dan in nederland. De winter begint echt eerder en de lente begint ook echt wat later.
Nu alleen nog een goede plek zoeken waar we die spullen kunnen laten. We hadden eerst al gedacht om ze boven op de kast in onze slaapkamer te zetten, maar als ik het zo zie, is die zeker niet breed genoeg, hihi.

Ettje, nog bedankt voor je berichtje. Leuk om te lezen dat je er weer bent. En het afvalprobleem proberen wij inderdaad ook in de hand te houden door zo min mogelijk plastic tasjes aan te nemen. Ik loop zelf meestal met zo'n tas op wieltjes naar de winkel. Daar past redelijk wat in en ik hoef dan ook niet het stuk naar ons huis met zo'n zware tas te sjouwen. Als ik dat wel zou moeten, zou ik vermoedelijk de auto toch wel gaan missen.

Over auto's gesproken. Wisten jullie al dat jullie in NL de hoogste benzineprijs per liter betalen? Wereldwijd gezien? Wij zijn bij elke stijging van de autokosten weer blij dat we er geen meer hebben. Gezien het feit dat de prijzen voor treinkaartjes in Oostenrijk ook niet zo belachelijk hoog zijn voor ons een reden temeer om de auto er zo lang mogelijk uit te houden.

Sabine is op dit moment met buurmeisje Sabrina mee om bij haar te spelen. Sabrina had aan Sabine gevraagd of ze bij haar wilde komen spelen, maar Sabine had haar niet begrepen, dus kwam het beneden aan ons vragen.
Sabine en Joris hebben vanochtend ook nog een flessenorgel gemaakt waarop ze allebei driftig stonden te spelen. Mooi gezicht, helaas natuurlijk vergeten om een foto te maken. Maar ik heb ze wel heerlijk buiten op het bankje zitten bewonderen, met een kopje thee in m'n hand en een lekker stuk koek naast me.
Tot zover de dag van vandaag. Als er nog wat noemenswaardigs gebeurt, meld ik me wel weer.