In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

zondag, september 25, 2005

Verjaardagstaart

Zoals beloofd een foto van de verjaardagstaart voor ons bovenbuurmeisje.
Om ongeveer kwart over acht ben ik begonnen met de werkzaamheden en om kwart voor tien was de taart klaar. Een vrij snelle taart, ik ben alles bij mekaar ongeveer een kleine 5 uur bezig geweest (dat is inclusief alles klaarzetten, afwassen, opruimen).



Ik heb een moskovische cake gevuld met een flinke laag slagroom en ook de buitenkant is helemaal bekleed met slagroom, met een beetje suiker erdoor. Duitsers zijn nu eenmaal niet gewend om suiker door de slagroom te eten dus ik was bang dat het anders een beetje machtig zou worden.
Voor de houdbaarheid hebben ze de taart in de koelkast gezet, dus ik hoop dat m'n suikerwerk dit houdt.
O ja, onder de beer heb ik van die kleine suikerbolletjes gestrooid zodat het vet van de slagroom er niet teveel grip op kan krijgen. Anders is de beer al weg voordat de taart wordt aangesneden en dat zou zonde zijn.