In Oostenrijk

zomer 2005 zijn we verhuisd naar Oostenrijk. Hier schrijf ik alle dingen die ons overkomen. Voornamelijk gerelateerd aan Oostenrijk, maar natuurlijk niet continu.

woensdag, november 30, 2005

schootdeksel

Vanochtend werd ik weer met veel moeite wakker, maar leefde weer een beetje op na de ochtendwandeling met Joris naar school. Het was koud buiten. Maar wat vind ik dat toch een heerlijk gevoel, ik kan er niets aan doen. Ook de sneeuw die er nog steeds ligt, geeft me een warm gevoel.

Daarna weer met Anita naar de sportschool geweest en ook vandaag wilde het niet zo heel goed lukken, maar ik was niet zo kapot als maandag gelukkig. Ooit moet het toch eens goedkomen met die conditie van me.

Ook besefte ik me vandaag weer wat een mazzel wij toch hebben. Lieve kinderen, goede relatie, goede gezondheid op een paar niet noemenswaardige kleinigheidjes na en financiële zekerheid in een tijd waarin vele dat niet kunnen zeggen. De nieuwe zaak loopt nog niet hard, maar ook vandaag weer positief nieuws. We mogen de laptop leveren waarvoor Paul een offerte had gemaakt. Gaat niet superveel opleveren, maar wel wat en dat is belangrijk. Ook het geld voor het oppassen van vandaag alweer binnen en dat zorgt er dan weer voor dat we deze week geen spaargeld hoeven gebruiken voor de boodschappen. Al die kleine beetjes zorgen er toch voor dat we weliswaar bij moeten leggen, maar niet de volle 100% en dat voelt goed.

Met een beetje geluk hebben we er straks weer een tevreden klant bij (die na Paul z'n uitleg ervoor heeft gekozen om een Oostenrijks produkt te kopen, alhoewel dat niet het goedkoopste was en zeker niet het bekendste merk) en dat nieuws gaat vanzelf verder.
Ook bij het postkantoor heeft Paul z'n visitekaartje achter kunnen laten, want hij moest daar het abonnement voor de klant overzetten en dat vertelde hij aan de man van het postkantoor die direct wilde weten of Paul in de toekomst misschien ook wat voor hem kon betekenen. Natuurlijk beste man, graag zelfs. Zo kom je langzaam maar zeker toch steeds verder.

Vanavond dan weer de kinders van boven om op te passen. Als ik ze goed strak hou, dan gaat dat prima. Dus ook daar hebben we niet al teveel werk aan. Heerlijk toch.
Helaas houdt deze inkomstenbron over 2 weken ook op, dan is Anita klaar met haar studie. Aan de andere kant ook wel lekker en wie weet mogen we nog wel eens oppassen als ze met haar geliefde weg wil.

Verder moet ik maar eens een briefje gaan maken om bij de camping op te hangen. En nog even denken waar nog meer, want ik wil natuurlijk graag wat extra centjes verdienen in het winterseizoen door op de kinderen van toeristen te gaan passen. Zolang het werk is dat ik vanuit huis kan doen, gaat dat natuurlijk prima.

Deze avond staat voor mij in het teken van heerlijk wat rondsurfen op het internet, spelletje (ZUMA) doen en naar elpees luisteren. Op dit moment staat Flairck op met het album Variaties op een Dame. Het is lichte muziek, Flairck was vooral in de jaren '70 en begin jaren '80 erg bekend en op de twee elpees die ik van ze heb, wordt veel gebruik gemaakt van de panfluit, da's natuurlijk een extra pré.

Paul zit boven te msn-en (op z'n plat oostenrijks met een knul van het campingrestaurant) je lacht je te pletter. Tegelijk ook met onze lieve buurtgenoot Trea uit Wieringerwerf die zonder verwarming en warm water zit. Brrrrrrr, sterkte meis.
Zo komen wij onze avond wel door.